مقالات رسمي و تخصصي فرش و قاليچه مقالات رسمي و تخصصي فرش و قاليچه .

مقالات رسمي و تخصصي فرش و قاليچه

مواد طبيعي در فرش

ويژگي‌هاي جالب فرش‌هاي دستباف قاليشويي در مشهد  اين است كه به اين علت كه از مواد طبيعي تشكيل شده‌اند، در فصول سرد، گرم بوده و در فصل‌هاي گرم سال، خنك‌تر از محيط خواهند بود. همچنين هيچ‌گاه در آنها الكتريسيته ساكن ايجاد نمي‌گردد. و برعكس برخي از الياف مصنوعي كه در ساختار برخي فرش‌هاي ماشيني استفاده مي‌شود، موجب حساسيت افراد نخواهد شد. ضمنا همانطور كه مي‌دانيد با پاخوردن، شستشو و تابش نور به زيبايي و همچنين ارزش آن افزوده خواهد شد.
انواع نخ‌هاي به‌كار رفته در بافت فرش‌هاي ماشيني
۵ نوع اصلي نخ براي بافت فرش‌هاي ماشيني با عنوان نخ خاب استفاده مي‌شود عبارتند از پشم، اكريليك، پلي‌استر، پلي‌پروپيلن و نايلون كه در ادامه به توضيح هر يك مي‌پردازيم (جنس نخ‌هاي استفاده‌شده براي نخ تار فرش‌هاي ماشيني، پنبه، پلي‌استر و يا تركيبي از آنهاست و براي نخ پود آنها، از پلي‌استر، پنبه يا جوت (كنف هندي: اليافي كه بصورت رشته و نخ در مي‌آيد.) استفاده مي‌شود كه البته در صورت استفاده از كنف احتمال آب رفتن فرش وجود دارد؛ همچنين معمولا براي فرش‌هاي با پرز اكريليك و پلي پروپيلن، از تارهايي با جنس خودشان استفاده مي‌شود).
اين نوع نخ از اولين مواد بكار رفته در بافت فرش‌هاي ماشيني‌ است كه ممكن است بصورت خالص و يا در تركيب با موادي مثل نايلون يا پلي پروپيلن استفاده شود كه در اينصورت به آن فرش پشمي تركيبي گفته مي‌شود. در بخش قبلي توضيحاتي در باره آن ارائه داديم، درباره فرش‌هاي ماشيني اين نكته نيز شايان ذكر است كه قيمت فرش‌هاي بافته‌شده از پشم، نسبت به ساير الياف موجود بالاتر است. بخاطر موارد گفته شده توليد فرش‌ ماشيني با اين جنس با گذشت زمان و با توجه به روي كار آمدن مواد جديدتر و ارزانتري مثل اكريليك و پلي‌استر و با كيفيتهايي تقريبا مشابه با آن، كاهش چشمگيري يافته است. اين الياف مصنوعي كه در واقع تركيبي با مقدار بالاي ۸۵درصد از يك پليمر شيميايي با نام پلي اكريلونيتريل است و ريشه طبيعي هم دارد، مدتي است بجاي پشم (و البته در خيلي از موارد در تركيب با آن) براي تهيه فرش‌هاي ماشيني و به‌ عنوان نخ خاب به‌‌كار برده مي‌شود. ظاهر و برخي از خواص آن مشابه پشم است از جمله اينكه نرم و محكم بوده و بعلت اينكه به راحتي به خودش لكه نمي‌گيرد، شستشوي آن آسان است. ولي برعكس پشم، سبك بوده و حتي از جهاتي نيز به پنبه شباهت دارد


برچسب: قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۲:۱۵ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

معرفي 5 ابزار كاربردي و ضروري مورد نياز هر مدير سئو سايت

ابزار جستجو در 100 نتايج گوگل

به طور كلي يكي از قابليت هاي بسيار مفيدي كه در شيك رنك فراهم گرده است حذف محدوديد جستجو در گوگل است.

در حالت عادي جستجوي گوگل فقط 10 نتيجه در صفحه اول گوگل براي كاربران قابل نمايش است اما با روي كار آمدن ابزار مفيدي جستجو در 100 نتايج گوگل كه شيك رنك براي شما طراحي نموده است از اين پس مي توانيد تنها با يكبار جستجو به 100 نتايج گوگل دسترسي داشته باشيد 100 نتايج فوق از 10 صفحه گوگل را بصورت كامل مي توانيد مشاهده و استفاده نماييد .

لينك ابزار : https://chicrank.com/search100.php


ابزار بررسي جايگاه كلمات كليدي در نتايج گوگل

جايگاه عبارات كليدي سايت ، با توجه به اهميت بالاي آن جهت بررسي و رصد موقعيت وب سايت در نتايج جستجوي گوگل، وجود ابزاري دقيق و كاربردي و رايگان كه بتواند در كوتاه ترين زمان جايگاه و موقعيت عبارات كليدي سايت را ارائه دهد بيش از گذشته حس مي شد، بنابراين با فراهم شدن ابزار رايگان بررسي جايگاه كلمات كليدي نتايج گوگل در شيك رنك اين امكان فراهم گرديد است تا با روشي دقيق و شفاف وبمستران و سئو كاران و كارشناسان ديجتال ماركتينگ و سئو و عموم كاربران بتوانند در فاصله چند ميلي ثانيه به رصد كلمات سايت خود بپردازند.

لينك ابزار: https://chicrank.com/google-ranking.php


ابزار اختصاصي جستجوي Google فارسي در نتايج تبلت

همان طور كه مي دانيد نتايج جستجو گوگل در پلتفرم هاي مختلف از جمله: موبايل و دسكتاپ و تبلت متفاوت خواهد بود اما به كمك ابزار اختصاصي جستجو گوگل شيك رنك فقط نتايج تبلت را با 100 صفحه از سايت ها مشاهده خواهيد كرد

كاربرد ابزار اختصاصي جستجوي گوگل فارسي در نتايج تبلت
كاربرد هاي اين ابزار براي هيچ وبمستر حرفه اي پوشيده نيست و در اينجا ما تنها به چند كاربرد عمومي آن اشاره خواهيم كرد
1- جستجو در نتايج تبلت به زبان فارسي
2- نمايش 100 نتيجه با 1 بار جستجو
3- بررسي دقيق موقعيت عبارات كليدي سايت در نتايج تبلت

لينك ابزار: https://chicrank.com/tablet.php


ابزار نمايش نسخه كش شده وب سايت در گوگل

اگر سايت مورد نظر شما كند است يا سرور سايت پاسخ نميدهد، مي توانيد با كمك اين ابزار به پيوند ذخيره‌ شده سايت خود در حافظه پنهان گوگل برويد.
ابزار نمايش آخرين نسخه كش شده وب سايت در گوگل كاري از شيك رنك بوده كه به شما نشان مي دهد كه خزنده گوگل آخرين بار، چه موقع از صفحات سايت شما ديدن كرده است و آخرين نسخه صفحات سايت شما را در حافظه و كش داده هاي خود دارد را به نمايش مي گذارد.

لينك ابزار : https://chicrank.com/cache.php


ابزار جستجوي تصاوير در گوگل و ياندكس و بينگ

به كمك ابزار اختصاصي جستجو تصاوير در گوگل - ياندكس - بينگ شيك رنك فقط نتايج تصاوير را با تعداد نامحدود تصوير از تمام صفحات سايت ها مشاهده خواهيد كرد

لينك ابزار: https://chicrank.com/img.php


براي مشاهده ابزار هاي رايگان مفيد و كاربردي مورد نياز ديگر به سايت chicrank.com مراجعه نماييد.

منبع:شيك رنك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۴۵:۳۲ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

روش هاي محافظت از ريشه فرش

بسياري از افراد براي مراقبت از ريشه فرش ، چسب پهن قاليشويي در مشهد  بر روي ريشه‌ها مي‌چسبانند. اين چسب‌ها مي‌تواند در هنگام تعويض، به ريشه‌ها آسيب بزند و آن‌ها را از قسمت‌هايي از فرش جدا كند.
علاوه بر اين بسياري از مواقع آثار چسب بر روي ريشه‌هاي فرش باقي مي‌ماند و باعث شكل ظاهري آن مي‌شود.
بنابراين استفاده از چسب‌هاي پهن را به عنوان يكي از روش‌هاي محافظت از آن در نظر نگيريد.
كاورها راه مراقبت از ريشه‌هاي فرش است
شما مي‌توانيد بر روي اين ريشه‌ها كاورهاي مخصوصي بكشيد. اين كاورها در جنس‌هاي پارچه‌اي، پلاستيكي و توري توليد مي‌شوند.
قبل از اين كه بر روي آن كاور بكشيد، از سلامت ريشه‌ها مطمئن شويد. شما ابتدا مي‌توانيد ريشه‌ها را ترميم كنيد و سپس بر روي آن كاور بكشيد.
به شما توصيه مي‌كنيم از كاورهاي توري استفاده كنيد. اين كاورها علاوه بر محافظت مي‌تواند هوا را از درون خود عبور دهند و مانع از پوسيدگي تار و پود فرش شوند.
امروزه با توجه به نياز بازار، كارخانجاتي هستند كه براي ريشه‌هاي فرش، چسب‌هايي توليد كرده‌اند كه به راحتي مي‌توان بر روي ريشه‌هاي فرش چسباند.
مشكلي كه اين كاورها دارند اين است كه پس از مدتي ممكن است خاصيت چسبندگي خود را از دست بدهند و كنده شوند.
يا حتي ممكن است به ريشه فرش آسيب برسانند و باعث كنده شدن آن‌ها هم بشوند. البته اين كاورها به اندازه چسب‌هاي پهن چسبندگي ندارند و ميزان آسيب رساندن آن‌ها كمتر است.
همچنين اين كاورها كه به رنگ سفيد توليد مي‌شوند، پس از مدتي كثيف شده و ظاهر فرش ما را تحت شعاع قرار مي‌دهند. داشتن قيمت مناسب اين كاورها بخشي از نگراني ما را از بين مي‌برند. مي‌توان به راحتي يك بسته ديگري را خريداري كرد و با احتياط كاور قبلي را از روي ريشه‌هاي فرش بلند كرد و كاور جديد را چسباند.

 


برچسب: قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۵۰:۳۶ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

سرويس هاي ارتقا رتبه وب سايت مجموعه شيك رنك

شما را به ديدن محصولات سئو و ارتقا رتبه سايت شيك رنك دعوت مي كنيم.

افزايش كليك گوگل ترندينگ

با هر Impressions (جستجو و نمايش) كليد واژه به همراه نام برند كليد واژه هاي ميزبان در گوگل ترند و به ليست پيشنهادات پر جستجو گوگل وارد خواهند شد. مزاياي ديگر سرويس خريد كليك گوگل ترندينگ عباتند از:
ترند شدن عبارات با نام برند در گوگل SERP
ارتقا رتبه كلمات كليدي اصلي
2 برابر شدن ترافيك و كليك ارگانيك سايت
ارتقا جايگاه در گوگل
كمك به ارتقا رنك الكسا
قابل ثبت و رهگيري در سرچ كنسول گوگل و ALEXA
●ظرفيت برندينگ كه در ذهن مخاطب شكل گرفته و منجر به اعتمادسازي مي‌شود. ●اگر مي‌خواهيد برند شما در ذهن مخاطب ماندگار شود،كليك گوگل ترندينگ از بهترين روش‌هايي است كه مي‌توانيد از آن استفاده كنيد.

خريد كليك ارگانيك گوگل با نام برند (ترندينگ)


خريد ورودي گوگل

وارد ده صفحه ي آغازي گوگل خواهيد شد. اسم برندي كه به عنوان كلمه كليدي استفاده كرده ايد در كادر جستجوي موتور جستجو گر گوگل نمايان مي گردد، كه منجر به كنجكاوي افراد و كليك هاي متعدد مي شود. افزايش ورودي گوگل ارتقا رتبه سايت ها در صفحه برتر و آغازين گوگل مي‌شود. الگوريتم هاي جديد گوگل همواره به سايت‌هايي كه كاربران زيادي به آن ورود مي‌كنند بشدت اهميت مي‌دهد و آنها را در صفحه اول از رتبه بندي صفحات خود به نمايش در مي‌آورد.
●با گام هاي ملايم شروع كنيد و قدرتمندانه ظاهر شويد.

●قابليت انتخاب ميانگين Dwell Time و زمان حضور كاربر در سايت از 30 تا 250 ثانيه ●قابليت رايگان اسكرول صفحه و كليك تصادفي از ديگر صفحات سايت شما ●قابليت رايگان بازديد بازگشتي و بازديد تصادفي از ديگر صفحات سايت شما ●قابليت انتخاب نوع دستگاه بازديدكنندگان ● امكان انتخاب بازديد با IP ايران و خارج ●قابليت ثبت آمار و نمايش در google analytics و alexa

خريد ورودي گوگل شيك رنك


سفارش رپورتاژ آگهي

خريد رپورتاژ آگهي جهت لينك سازي بدون ريسك و معرفي محصولات و خدمات سايت در قالب يك متن حداقل 1200 كلمه اي جذاب را منتشر و منعكس مي كنند. حال حاضر با توجه به ريسك بالاي خريد بك لينك و احتمال جريمه شدن توسط گوگل يكي از بهترين گزينه هاي ديگر جهت ارتقا جايگاه كلمات وب سايت ها و ايجاد لينك دائمي خريد رپورتاژ آگهي مي باشد.​قرار دادن لينك سايت در متن رپورتاژ باعث ارسال سيگنال مثبت از لينك سازي طبيعي به گوگل خواهد شد.

رپورتاژهاي كاملا امن طبيعي بوده بصورت Dofollow ●بازديد بالاي رپورتاژهاي PBN ●پيج رنك و قدرت AUTHORITY بسيار بالاي رپورتاژهاي PSN

خريد رپورتاژ آگهي شيك رنك


خريد سامانه پيام كوتاه

پنل هاي پيامك (IPpanel) در سايت شيك رنك خريد پنل پيامكي با كمترين تعرفه ارسال در بين تمامي پنل هاي پيامك در كشور با امكانات كامل با قابليت هاي نامحدود و تحويل اتوماتيك و آني پنل بلافاصله پس از پرداخت ( براي مشاهده قابليت هاي سامانه پيام كوتاه با مراجعه به آدرس sms.chicrank.com و استفاده از نام كاربري و كلمه عبور demo نسخه آزمايشي پنل را مشاهده نماييد. )

●ارسال: تكي - انبوه - تدريجي - منطقه اي كشوري - مشاغل بر اساس استان - بر اساس كد پستي - محله اي - كلمات كليدي - بر اساس رده سني و جنسيت - همراه اول با تقسيمات كشوري - دكل هاي bts - و ارسال از روي نقشه ●قابليت پاسخگويي خودكار - مسابقه پيامكي - نظرسنجي و قرعه كشي - منشي عضويت - اخطاريه و تبريكات - پيامك يادآوري اقساط ●ارائه رايگان كاملترين وبسرويس و افزونه هاي پيامكي با راهنماي نصب بر روي سايت ●ارسال پيامك به ليست كامل مشاغل و اصناف كل كشور بصورت رايگان در پنل

خريد پنل پيامكي شيك رنك

لطفا از ادامه اين مطلب حتما ديدن كنيد

براي سفارش محصولات به سايت شيك رنك مراجعه نماييد .
منبع :chicrank.com


برچسب: ارتقا رنك،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۳:۲۰ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

شستشوي فرش با اصول مذهبي در خانه

اما نجاست با آلودگي تفاوت دارد، فرش قاليشويي  در مشهد شما به وسيله خون و ادرار نجس مي‌شود كه امروزه در قاليشويي هم لكه زدايي مي‌شود و هم اثرات نجاست از روي آن حذف مي‌شود.
ما در اين مقاله نكاتي را به شما مي‌گوييم. اما بايد توجه داشته باشيد كه اين نكات به صورت كلي است. در هر صورت شما بايد طبق نظريه مرجع تقليد خودتان پيش برويد.
شستشوي فرش با اصول مذهبي در قاليشويي
نماز خواندن بر روي فرشي كه نمي‌داند كدام قسمت از آن نجس شده، قبول نمي‌شود. حتي اگر اين فرش را در فضاي باز و زير نور خورشيد پهن كرده باشيد باز هم عامل نجاست آن برطرف نمي‌شود. براي رفع اين موضوع لازم است فرش به صورت كامل و با رعايت اصول مذهبي شستشو داده شود.
موضوعي كه در قاليشويي‌هاي پايبند به شستشوي مذهبي هستند، نوع آبكشي فرش است. همان طور كه توصيه شده فرش نجس بايد 3 بار آبكشي شود. اين كار در قاليشويي‌هايي كه فرش شما را با اصول مذهبي شستشو مي‌دهند رعايت مي‌شود.
خون و ادرار علاوه بر اين كه نجس تلقي مي‌شوند، لكه‌هايي هم بر روي فرش بر جاي مي‌گذارند. براي لكه زدايي لكه‌هاي خون و ادرار بايد روش‌هاي اصولي بر طرف كردن آن را بدانيد. قاليشويي‌ها با وجود نيروهاي مجرب بر اين امر به خوبي تسلط دارند. آن‌ها مي‌دانند هر لكه‌اي با چه روشي بايد رفع شود.
علاوه بر اين براي شستشوي فرش بايد توسط آب كر انجام شود. حجم آب كر در اسلام برابر يك مكعب با ابعاد سه وجب و نيم است.
شستشوي فرش با اصول مذهبي در خانه
در صورت نجس شدن فرش خانه شما، امكان خواندن نماز بر روي آن را نخواهيد داشت. در دين اسلام محل اقامه نماز بايد عاري از هر گونه نجاسات و آلودگي‌ها باشد. تميز نگه داشتن فرش‌ها در صورتي كه در خانه يك كودك هم داشته باشيد كار سختي است. اما براي پاكسازي فرش‌هاي نجس شده مي‌توانيد خودتان در خانه اقداماتي را انجام دهيد.
در صورتي كه امكانات و شرايط شستشوي فرش را داشته باشيد. اين كار معمولا در خانه‌هاي آپارتماني امروزي شدني نيست. اما اگر امكانات و شرايطش را داشته باشيد خودتان مي‌توانيد دست به كار شويد.

 


برچسب: قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۰:۲۶ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

1- زدودن و غبارگيري از فرش

استفاده از مواد شوينده قاليشويي در مشهد  در مرحله دوم از مواد شوينده براي شست و شو استفاده ميشود. كارشناساني كه در قاليشويي بهارستان مشغول به كار هستند ابتدا نوع الياف فرش را شناسايي كرده سپس مواد شوينده مناسب آن را استفاده ميكنند تا به فرش آسيبي نرسد. لازم به ذكر است خدماتي مانند ترميم فرش و لكه بري قبل از مرحله شست و شو صورت ميگيرد البته در صورتي كه فرش نياز به اين خدمات داشته باشد.
3- آبكشي فرش
در قسمتهاي قبلي به اين موضوع اشاره شد كه دو نوع روش براي آبكشي فرش به روش اسلامي وجود دارد شست و شو با آب كر و آب جاري. در قاليشويي هاي مدرن از اب جاري پرفشار براي آبكشي استفاده ميكنند.
4- مرحه آبگيري و خشك كن
در اين مرحله فرش هاي شسته شده و عاري از هرگونه آلودگي را در دستگاه خشك كن قرار ميدهند تا با دور بالا و سرعت زياد آب آن گرفته شود.
مرحله آخر
در مرحله آخر نيز فرش ها را از دستگاه خشك كن درآورده و در فضاي مسقف داراي داربست هاي فلزي كه گرمايش آن تامين شده است پهن ميكنند تا به طور كامل خشك شود.
براي اديان مختلف خط قرمزهايي وجود دارد. در دين اسلام بايد با مفاهيمي مانند نجس يا پاك بودن آشنا شد. هيچ فردي نمي‌تواند ادعا كند كه هميشه فرشي عاري از هرگونه آلودگي و نجاست دارد. فرش‌هاي خانه به ميزان استفاده‌اي كه از آن‌ها مي‌شود در طول سال كثيف مي‌شوند. اما آلوده شدن با نجس شدن مفهوم متفاوت‌تري دارد. آلودگي و كثيفي فرش‌ها در طول سال با دلايل مختلفي ايجاد مي‌شود. بسته به آب و هواي شهري كه در آن زندگي مي‌كنيد، وجود حيوانات خانگي، ميزان استفاده و رفت و آمد بر روي فرش، نحوه مراقبت از فرش و … مي‌تواند ميزان آلودگي فرش شما متفاوت باشد.

 


برچسب: قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۵:۱۶ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

شستشو فرش هايي كه احتمال رنگ دادگي دارند در قاليشويي ها

اگر احتمال مي دهيد كه فرش  قاليشويي در مشهد منزل شما در صورت شستشو دچار رنگ دادگي مي شود و شما مهارت و دانش كافي براي شستن آن را نداريد به شما توصيه مي كنيم كه شستشو آن را به قاليشويي ها واگذار نماييد. چرا كه در قاليشويي ها براي شستشو فرش هايي كه احتمال دارد دچار رنگ دادگي شوند از روش ها و متدهاي خاص و ويژه اي استفاده مي شود تا از بروز چنين مشكلي جلوگيري شود.
چرا فرش ها بيشتر در منزل دچار رنگ دادگي مي شوند؟
مشكل رنگ دادگي فرش ها بيشتر در مواقعي پديد مي آيد كه فرش ها در منزل شسته مي شوند. چرا كه اغلب افراد تخصص كافي در زمينه شستن فرش هايي كه نخ هاي آن به خوبي رنگ آميزي نشده است، ندارند و از مواد نادرست براي شستن آن استفاده مي كنند. علاوه بر اين افرادي كه فرش را در منزل مي شويند براي خشك كردن آن معمولا اقدام به آويزان كردن فرش مي نمايند. اين كار باعث مي شود تا مقدار آبي كه در فرش باقي مانده است از بين الياف و بافت هاي فرش عبور كرده تا به سمت پايين برود كه در طي مسير آب در حال حركت رنگ هايي بي ثبات و بي كيفيت را با يكديگر تداخل مي دهد و به سمت پايين حركت مي كند. به همين دليل است كه بعد از شستن فرش قسمت هاي پاييني آن تغيير رنگ داده و برطرف كردن آن نيز كار سخت و دشواري است.
آيا اصلاح رنگ دادن فرش ها اقدامي است كه هر كس توانايي آن را داشته باشد؟
همانطور كه گفته شد اصلاح رنگ دادگي فرش اقدامي سخت و دشوار بوده و نياز به مهارت و تخصص دارد و صرفا نمي توان با مطالعه چند مقاله آن را به درستي انجام داد.

 


برچسب: قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۲:۴۹ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

اصول جارو كشيدن فرش

از ملحقات جاروبرقي  قاليشويي در مشهد استفاده كنيد
بيشتر جاروبرقي‌ها داراي شلنگ‌هاي ضميمه‌اي هستند تا بتوان به‌راحتي جاهاي غيرقابل‌دسترس و مبلمان و غيره را جارو كرد. از وسايل ضميمه‌ي جاروبرقي استفاده كنيد. براي كمك به جلوگيري از تجمع گردوغبار و احتمالاً جلوگيري از گردوغبار گرفتن فيلتر، از قطعه‌ي شكاف دار ضميمه‌ي جاروبرقي روي قرنيز چوبي حاشيه‌ي اتاق خود استفاده كنيد.
قاليچه‌ها
قطعه‌ي مخصوص مبلمان روي جاروبرقي شما براي استفاده روي قاليچه‌هاي ظريف مانند الياف پشم يا ابريشمي كه هرگز نبايد با يك برس ضربه زن جارو شوند، مناسب است. قطعه‌ي مخصوص مبلمان را به‌آرامي روي فرش سُر دهيد.
اگر شما يك فرش مصنوعي از جنس موكت داريد، ممكن است بتوانيد از ميله‌هاي ضربه زن براي جارو كشيدن استفاده كنيد. فقط مراقب باشيد نوار ضربه زن را بر روي لبه‌هاي فرش نكشيد، زيرا اين كار مي‌تواند منجر به فرسايش فرش شود. در عوض، از يكي از قطعات ضميمه استفاده كنيد تا به‌آرامي در امتداد لبه‌هاي فرش عمل مكش را انجام دهد.
پله‌ها
پله‌ها آن‌قدر بزرگ نيستند كه بتوان از جاروبرقي قائم بر روي آن‌ها استفاده كرد و مانور دادن سر يك جاروبرقي بزرگ روي آن‌ها دشوار است. آسان‌ترين و مؤثرترين راه براي جارو كشيدن روي پله‌ها، استفاده از ضميمه‌هاي شلنگ يا حتي انتهاي خود شيلنگ است.
استفاده از يك قطعه كوچك‌تر روي پله‌ها به شما امكان مي‌دهد به هر گوشه‌اي از پله‌ها و در صورت داشتن نرده، به بين نرده‌ها دسترسي داشته باشيد.
قطعه‌ي ضميمه‌شده يا شيلنگ را در امتداد لبه‌هاي پله‌ها حركت دهيد، به مناطقي كه احتمالاً گردوغبار بيشتري جمع مي‌شود، مانند پشت پله‌ها يعني جايي كه آج پله با بخش عمود پله باهم تلاقي مي‌كنند، توجه كنيد. سپس، به‌آرامي جاروبرقي را روي كل پله، ازجمله دماغه پله (جايي كه فرش به دور لبه پيچيده شده است) به جلو و عقب حركت دهيد.
تعداد دفعات جارو كردن
اينكه چند بار بايد فرش خود را جارو بكشيد بستگي به ميزان رفت‌وآمد و فعاليت در خانه شما دارد. هر خانوار بايد حداقل هفته‌اي يك‌بار فرش خود را جارو كند. خانه‌هايي كه رفت‌وآمد زياد و يا حيوانات خانگي دارند، تعداد دفعات بيشتري بايد فرش‌هاي خود را جارو كنند، مثلاً دو بار يا حتي سه بار در هفته. اين كار حساسيت‌زاهايي مانند گردوغبار و موي حيوان خانگي را از الياف فرش جدا مي‌كند و به حفظ ظاهر فرش و انجام كار به نحو احسن كمك خواهد كرد.

 


برچسب: قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۲۷:۲۱ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

اصول نگهداري از فرش ابريشم

اگر فرش ابريشمي‌تان قاليشويي در مشهد  دچار سوختگي سطحي شد، مي‌توانيد انتهاي نخ‌هاي سوخته را (تا جايي كه رنگ آنها برگشته است) با يك قيچي كوچك و مناسب بچينيد. اين روش در نگهداري فرش دستباف لوله شده هم امتحان خود را پس داده است. اما اگر سوختگي فرش شما گسترده بود، بهتر است كار را به يك متخصص بسپاريد.

اصول نگهداري از فرش ابريشم: بيد فرش ابريشم
متاسفانه پاسخ سوال "آيا فرش ابريشم بيد مي‌زند" مثبت است. از عوامل مهم بيد فرش ابريشم مي‌توان عدم توجه به نظافت فرش، هواي مرطوب و شرجي و نگهداري از فرش در فضاهاي متروك و سربسته را نام برد. توجه به نكات زير در اصول نگهداري از فرش ابريشم در ضد بيد كردن اين فرش‌ها بسيار موثر خواهد بود:
1. اگر فرش شما در محلي انبار مانند قرار دارد يا قصد نگهداري فرش دستباف لوله شده و نگهداري فرش در انبار را داريد، براي جلوگيري از بيد فرش ابريشم حتما 1 بار در ماه در انبار را باز و فرش‌ها را بررسي كنيد.
درزهاي سراميك‌هايي كه فرش ابريشمي را روي آن پهن كرده‌ايد نبايد خالي باشد. اين شيارها مخفيگاه خوبي براي رشد بيد فرش ابريشم است. از اين نكات هم مي‌توانيد براي جلوگيري از بيد فرش ابريشم استفاده كنيد، و هم براي نگهداري فرش دستباف لوله شده و نگهداري فرش ماشيني لوله شده.

نگهداري فرش دستباف لوله شده
در صورتي كه قصد جمع كردن فرش‌تان را داريد، لوله كردن يا يا رول كردن فرش ابريشم بهترين كار است. بنابراين، هيچوقت آن را تا نكنيد تا روي فرش خط نيفتند، به آن فشار نيايد، و پاره نشود. پيش از رول كردن، حتما براي جلوگيري از بيد فرش ابريشم، مواد ضد بيد را لاي فرش قرار دهيد؛ آثار سوختگي و لكه‌ها را با روش‌هاي گفته شده پاك كنيد. در ادامه نكات نگهداري فرش دستباف لوله شده و نگهداري فرش ماشيني لوله شده يك پارچه كتان يا نخي كاملا تميز را روي م پهن كنيد تا از ورود گردوغبار جلوگيري شود.
2.

 


برچسب: قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۵:۱۵ توسط:علي موضوع: نظرات (0)