مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

قیمت شستشوی فرش ماشینی


شستشوی فرش یکی شغل های اساسی و ضروری میان ما ایرانیان میباشد، قالیشویی در مشهد  به ویژه با مجاورت شدن به روزهای انتها سال شستشو و شست و رفت فرش های خانه یکی گرفتاری های هر خانواده اهل ایران میباشد . قالیشویی در مشهد  شستشوی به موقع و مطلوب فرش علاوه بر نطافت و تمیزی خانه به قدمت و ماندگاری فرش نیز امداد بسزایی می کند. یکی نکات مدام آیتم اهمیت در هنگام شستشوی فرش ماشینی، پی بردن ارزش شستشوی فرش ماشینی میباشد. بها شستشوی فرش های ماشینی برای هر متر مربع فرش، بر طبق فاکتورهایی مانند، نوع شستشو (شستشوی معمولی یا این که اعلاشویی)، داشتن سرویس ها درخواستی مانند لکه بری، ریشه زنی، شیرازه دوزی، ترمیم و رفوگری فرش و… میباشد. بها شستشوی معمولی فرش ماشینی با ارزش شستشوی مرتبه یک فرش ماشینی حتما ذیل خیس است. ارزش شستشوی فرش های ماشینی مشمول نوع ماده شوینده به عمل رفته، نوع سرویس ها درخواستی، هزینه بسته بندی و کاور کشی و هزینه ایاب ذهاب است. به علاوه فرش های دستباف به انگیزه نازکی و آلرژی بیشتری که نسبت به فرش های ماشینی برخوردارند، هزینه شستشوی بالاتری نسبت به آنان دارا هستند.

تعرفه بها بر پایه ی اتحادیه قالیشویان طهران
تعرفه و نرخ مرکز ها قالیشویی معمولا مبنی بر متراژ فرش احتساب میگردد. بها شستشوی فرش های ماشینی معمولا بر طبق نرخ تورم، نوع سرویس ها، هر ساله به وسیله اتحادیه قالیشویی به کل مرکزها قالیشویی اعلام میگردد و قالیشویان عضو اتحادیه مکلف اند بها های خویش را براساس تعرفه انجام گردیده، ارائه کنند. مشتریان معمولا به‌دنبال قالیشویی با نازل ترین ارزش ها می‌باشند. ارائه ارزش های روشن و مطلوب یک قالیشویی علامت دارای اعتبار بودن و کیفیت خوب بودن آن راءس قالیشویی است.

از آنجایی که در قالیشویی های آحاد اتومات نیاز به نیروی انسانی کمتری در مقایسه با قالیشویی های دستی میباشد، براین اساس تعرفه ارزش قالیشویی های کل خود کار ذیل خیس است. هر یکسری این روز ها اکثر قالیشویی ها مجهز به دستگاه های کل و نصفه خود کار جهت شستشو می باشند البته هنوز هم مرکزها قالیشویی هم وجود دارا هستند که از طریق دستی و با به کار گیری از نیروی انسانی و کارگران به ارائه سرویس ها میپردازند. جهت دانایی از پایانی تعرفه و بها ها راجع به فرش های ماشینی و دستباف با کارگاه قالیشویی افرا تماس حاصل نمایید.

بها شستشوی فرش ماشینی نوع شستشوی معمولی، طبق نرخ اتحادیه ۱۱/۵۰۰ تومان و شستشوی های دیگر قطعا بایستی بازدید گردد و نسب به فرش ماشینی شما بها داده خواهد شد.

تاثیر ماده شوینده در بها شستشوی فرش ماشینی
در حالتی‌که در اولِ نوشته‌ی‌علمی بیان شد، دست اندرکاران و فاکتورهای مختلفی در گزینش ارزش پایانی شستشوی فرش ماشینی تاثیر دارا هستند و یکی‌از آن فاکتورها، مواد شستشو به فعالیت رفته است. نوع شستشوی انتخابی که دربرگیرنده شستشوی معمولی و اعلاشویی میباشد در ارزش شستشو تاثیر داراست.

در شستشوی معمولی صرفا از پودر شوینده به کار گیری می‌شود و فقط یک توشه فرش شسته میشود، البته در اعلاشویی فرش به وسیله شامپوهای شوینده و دوبار شسته می‌گردد. پودرهای شوینده میتوانند به بافت فرش زخم برساند و سبب ساز کهنگی و فرسودگی فرش گردند بدین ترتیب بخش اعظمی از مشتریان ترجیج میدهند از طریق اعلاشویی به کارگیری کنند. از آنجایی که ارزش شامپوهای شوینده از پودرهای شستشو بیشتر است در فیض هزینه اعلاشویی حتما فراتر از شستشوی معمولی فرش میباشد.


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۷:۳۴ توسط:علی موضوع: نظرات (0)