مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

شستن فرش و قالی در خانه


قالیشویی در مشهد  یکی‌از گرانقدر ترین و شایسته ترین کمپانی هایی بوده که تا الان به سرویس ها دهی خویش در سرتاسر کشور‌ایران ادامه می‌دهد. از آنجایی که شستشوی فرش با استعمال از وسیله های پیش پا افتاده فرصت متعددی میبرد، یاری به دست آوردن از چنین سرویس ها خیر فقط قادر است در اکثری از مخارج صرفه جویی نماید، بلکه فرصت را برای شما نگه می‌دارد تا بتوانید به شغل های دیگر برسید.

اما فارغ از کلیه این مفاد، شستن فرش قاعده های خاص خودش را دارااست و عدم دقت بدین مسئله می‌تواند منجر به وجود وارد شدن ایرادات بزرگی گردد که دربرگیرنده فساد و کهنه شدن فرش های شما می گردند. از این رو شایسته ترین مورد پیش روی شما همگی دریافت کردن با قالیشویی میباشد. به آن نمونه قالیشویی غرب طهران فراهم سرویس رسانی به چنین بخشها میباشد و در کنار آن قالیشویی کرج سرویس ها برتر خویش را به البرز و کرج ارائه می‌دهد که همگی این مفاد پایین تیم کمپانی خدماتی گران قدر پالسین به اکانت میایند.

ولی پس از اینکه شستن فرش ها را کل کردید، بی شک به تمیزکاری خانه نیز احتیاج پیدا خواهید کرد. از این رو می‌توانید از سرویس ها دیگر مانند شست و رفت خانه و لوازم کشی نیز برخوردار گردید. شستن فرش اصول خاص خودش را دارااست که در‌پی به محاسبه هرمورد از آنها خوا هیم پرداخت. پس هم پا ما باشید.

رده فرش و قالی
فرش و قالی از دیرباز منزلت ویژه‌ای در منزل‌ی ایرانیان داشته میباشد. عمر دیرین‌ترین فرش عالم به بیش تر از ۲۴۰۰ سال میرسد. این فرش منتسب به مادها میباشد و در موزه آرمیتاژ سن‌پترزبورگ مراقبت می‌گردد. با دقت به نقش فرش در منزل‌های اهل ایران، شستن فرش‌ بخشی از فرهنگ وتمدن عموم جمهوری اسلامی ایران بوده میباشد. سنتی که کلیه ما هنگام منزل تکانی نوروز آن را تجربه کرده‌ایم.

شستن فرش و قالی در منزل کاری خسته کننده و زمانبر میباشد و سفارش ما به شما این میباشد که فرش های خویش را به قالیشویی بسپارید. با این حالا شاید برخی‌ها میل داشته باشند فرش‌های خویش را در خانه بشویند. برای شناخت با طریق درست شستن فرش در منزل، با ما یار و همدم باشید.

شما می‌توانید از دیگر سرویس ها پالسین همانند تمیز کاری خانه و اثاثیه کشی نیز فایده مند شوید.

شستن فرش به صورت سطحی
ممکن میباشد قصد شما از شستشوی فرش صرفا برطرف کردن لکه در کناره‌ای از فرش باشد. شاید هم فرش شما زیاد آلوده و کثیف نباشد. در‌این‌صورت‌ نیازی به شستن عمقی فرش وجود ندارد. شما می توانید با به کارگیری از مواد شستشو که به شامپوی فرش مشهور می باشند، فرش خویش را بشویید. ولی بهتر میباشد پیش از زدن شامپوی فرش، از جاروی برقی به کار گیری نمائید. این عمل برای این میباشد که خاک فرش گرفته گردد.

برای شستن قالی با به کارگیری از شامپوی فرش کافی میباشد یک پیاله آب و یک اسفنج داشته باشید. شامپوی فرش را به اندازه‌ی کافی (معمولا یک در بطری شامپو) باطن کاسه آب بریزید. بعد آب را با دست بهم بزنید. با اینکار بر روی کاسه آب کف سفیدی ساخت و ساز می شود. با به کار گیری از اسفنج، کف سپید را بر روی فرش بمالید. بگذارید کف و مواد شستشو بر روی فرش بماند. پس از مدتی این کف محو شود. کافی میباشد یک الی دو ساعت به فرش زمان دهید تا رطوبت آن کم آب خواهد شد.


شستن فرش با شامپو فرش
دقت داشته باشید در هنگام استعمال از ماده های شوینده زیرا شامپو فرش از دستکش عمل به کارگیری فرمائید. چون این مواد شستشو به پوست زخم می رسانند. همینطور برخی از پوست‌ها نسبت به‌این مواد آلرژی دارا‌هستند. به این ترتیب سفارش می کنیم که از دستکش عمل استعمال فرمائید.

شستن فرش کاملا
در شرایطی که قصد شما شستن ظریف و بی نقص فرش میباشد، بایستی شغل های ذیل را ایفا دهید.

قبل از شستن فرش، خاک آن را بگیرید
در قدیم برای اینکه خاک فرش را بگیرند، فرش را با چوب می‌زدند. برای این عمل فرش را بر روی دیوار یا این که نرده می‌انداختند. بعد از آن با چوب استارت به زدن فرش می‌کردند تا خاک فرش گرفته خواهد شد. خوشبختانه امروزه دیگر نیازی به چوب زنی فرش وجود ندارد. برای به دست آوردن خاک فرش میتوانید از جاروی برقی به کار گیری نمایید. با به کار گیری از جاروی برقی، خاک فرش، زباله‌ها و موهای مو جود در قالی را تا آنجا که میتوانید بگیرید.

لازمه شستن فرش، آب زدن به آن میباشد
فرش یا این که قالی را به میحط گشوده به عنوان مثال ایوان ببرید. آب را به روی فرش گشوده نمائید. کلاً آب لازمه‌ی هر شست و شویی میباشد. براین اساس بگذارید تک تک فرش تر خواهد شد. این فعالیت منجر میشود تا آب به تار و پود فرش نفوذ نماید. فرش تر به راحتی ماده شوینده را به خویش میگیرد.

استعمال از ماده شوینده برای از در بین بردن لکه و کثیفی فرش
در آغاز بر کناره‌ای از فرش ماده شوینده خویش را بریزید. پودر لباسشویی یکی‌از رایج‌ترین شوینده‌های خانگی برای شستن فرش میباشد. چندین دقیقه (پنج الی قریه دقیقه) ماده های شوینده را بر روی فرش بگذارید و آن گاه آن را بشویید. در شرایطی‌که مواد شوینده به رنگ و بافت فرش زخم نرسانده بود، آن را بر کل فرش بریزید. بعد از آن با جارو ماده های شوینده را بر روی سطح فرش پخش فرمایید. کف نتیجه ها گردیده از مواد شستشو را بر آحاد سطح فرش برسانید. بگذارید یکسری دقیقه مواد بر روی فرش بماند. آن گاه آغاز به آبکشی فرش فرمائید. در قدیم با استعمال از پیاله‌های فلزی آب فرش را می‌گرفتند. البته امروزه با به کار گیری از جاروهای گروه بلند کم آب کن می‌اقتدار این فعالیت را ریلکس‌خیس ایفا بخشید.

پایانی مرحله شستن فرش، لوله کردن و کم آب کردن
در نهایی مرحله شستن فرش، هنگام آبکشی، فرش را لوله می‌نمایند. بهتر میباشد برای لوله کردن، به ازای هر مورد الی یک و نیم متر از پهنا فرش، یک نفر باشد. لوله کردن فرش سبب ساز می گردد زردآب و مواد شستشو از فرش بیرون خواهد شد. بعد نوبت به پهن کردن قالی به خواسته کم آب شدن آن میرسد. برای اینکار بهتر میباشد فرش را از یک بلندی مثل حاشیه بام یا این که نرده معلق کرد. درصورتی که که قوی به پهن کردن فرش بر روی بلندی نیستید، عملکرد فرمایید آن را به به عبارتی شکل لوله گردیده بر روی سطح شیبدار قرار دهید. این فعالیت منجر می‌گردد تا مقدار متعددی از آب فرش بیرون گردد. بعداز یکسری ساعت فرش را گشوده کرده و بر روی سطح کم آب و منزه قرار دهید. با به کارگیری از پنکه می‌قدرت به فرایند کم آب شدن فرش سرعت داد.


فرش شسته گردیده روی دیوار بیندازید تا کم آب گردد
رفع بوی نامطبوع فرش
در حالتی‌که به هر دلیلی فرش به خیر کم آب نشود بوی نامطبوعی میگیرد. استدلال اساسی بوی نم فرش، آفتاب نخوردن فرش میباشد. این واقعه معمولا در روزهای ابری فصل‌پاییز و فصل زمستان صورت می دهد.

برای رفع این عطر می توانید از گیاه اسطوخودوس، پودرهای جوش شیرین و یا این که بوراکس به کار گیری نمائید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۸:۳۱ توسط:علی موضوع: نظرات (0)