مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

پاک کردن لکه ماست بدون نیاز به قالیشویی به چه صورت است؟


برای تزکیه لکه ماست بر روی فرش در بالا به وسایلی مستلزم میباشیم که مثلا آن‌ها آب سرد، . قالیشویی در مشهد  ریکا، کرم تصحیح غیر ژلی، مسواک کهنه، پارچه منزه و سپید و سشوار میباشد و نیاز به قالیشویی را منحل می نماید.

در مرحله ابتدا می بایست با یک شمشیر یا این که قاشق با احتیاط و توجه کافی ماست را از روی فرش برداشت به نحوی که به بافت فرش هیچ آسیبی وارد نشود و طوری این فعالیت صورت بپذیرد که فقط اثر یه خرده از آن لکه بر روی فرش باقی‌مانده باشد. آن‌گاه از آب سرد برای از در میان بردن آن لکه استعمال می‌کنیم تا وقتیکه تماما محو گردد و این عمل را تکرار می‌کنید. در حالتی که لکه با استعمال از آب سرد از فی مابین نرفت می بایست یه خرده ریکا را در آب سرد حل کرده و بر روی لکه ریخته و بعد از آن با یک دست کم آب آن را بمالید تا محو گردد. نحوه دیگر استعمال از کرم تصحیح غیر ژلی هست که می بایست یه خرده از آن را بر روی لکه مالیده و با به کار گیری از مسواک کهنه سطح فرش را ماساژ دهید و در انتها بعداز مالش از یکپارچه کم آب و منزه برای از فی مابین بردن لکه ماست امداد می‌گیریم و در‌این حالت نیازی به قالیشویی نمی‌باشد.

 

 

گهگاه دسترسی بدین کرم اصلاحی بسیار سخت است در‌این حالت می قدرت از هضم کننده های آنزیمی برای از میان بردن لکه ها بهره برد یکی‌از این آنزیم ها منزه کننده لکه های اختصاصی حیوان‌ها هستند که تهیه کردن این آیتم نیز کاری بس مشقت بار است و می بایست آن را خریداری کرد. درپی می بایست اعلام کرد در حالتی که با هیچ یک از این مورد ها لکه از میان نرفت از این رو با آب و دستمال کم آب آن لکه را بشویید تا کاملا محو خواهد شد صرفا موردی که می بایست به آن دقت کرد این میباشد که به هیچ عنوان به بافت فرش آسیبی وارد نشود.

در غایت…

هنگامی که لکه در حین این فرآیند و فارغ از نیاز به قالیشویی نابود شد و از دید خارج شد از این رو بهتر میباشد با سشوار محل متبوع را که تر شد‌ه‌است کم آب نمائید البته نکته حائض اهمیت این میباشد که از شرایط سرد آن استعمال شود به دلیل آنکه در حالتی‌که کوچکترین اثراتی از آن لکه بر روی فرش باقیمانده باشد با موقعیت داغ سشوار بیشتر جذب فرش می‌شود و بر روی آن باقی می‌ماند. شایان بیان میباشد در شرایطی که لکه ابدا تمیز نشد موردنیاز میباشد با یک فرد که دراین باره مهارت و حرفه ای است مشاوره کرد و آن‌گاه به قالیشویی دارای اعتبار( قالیشویی فرش قرمز رنگ در سرویس شماست) برگشت کرد و از سرویس ها بسیار عالی و بی نظیر آن‌ها سود جست.


برچسب: . قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۰:۲۹ توسط:علی موضوع: نظرات (0)