مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

ویژگی یک قالیشویی خوب | نکات مهم شستشوی فرش در قالیشویی


در هر منزل اهل ایران فرش از اجزا مهم محسوب میشود قالیشویی در مشهد و از پیشین تا کنون گونه های فرش اهل ایران گزینه به کارگیری قرار گرفته اند و برای تمیز کاری آنان هم در قبل در خانه گزینه شستشو قرار می گرفتند و به گذر زمان فرصت قالیشویی ها مکان آن ها را گرفته اند. درین مقاله از تارنما قالینا برای شما راجع به گزینش قالیشویی مطلوب بیشتر سخن کرده ایم.

خصوصیت هایی که یک قالیشویی خوب بایستی داشته باشد
شایسته ترین مجال برای شستشوی فرش از فروددین ماه تا شهریور میباشد . چراکه در‌این روز ها به جهت آفتاب ، کم آب شدن فرش بطور طبیعی پیش آمده و فرش در ذیل آفتاب ضدعفونی گردیده و رنگ روشن و خوش بخود می‌گیرد . همینطور شکستگی فرش که نگرانی مشتریان میباشد پیش نمی آید .

هیچ آسیبی متوجه فرش وجود ندارد . در شستشوی خود کار ، به کار گیری از مفاد شوینده استاندارد و عدم دخالت دست ، توجه فعالیت را بالا میبرد و همین مساله قابلیت زخم احتمالی را از دربین میبرد مگر آنکه فرش کهنه یا این که پوسیده باشد که در آنصورت نیز نکات موردنیاز به استحضار مشتری رسیده و با کسب اذن و احتیاط مایحتاج ، مبادرت به شستشوی فرش می‌کنیم.

در یک قالیشویی خوب شستشوی فرش دستباف یا این که فرش ماشینی به طور کامل متعدد اجرا می شود . فرش دستباف با دقت به نوع الیاف و نقاشی کردن آن و قابلیت و امکان پس دادن رنگ ، شیوه متفاوتی برای شستشو دارااست .

مجال تماس با قالیشویی برای تحویل دریافت کردن فرش تا مجال ارائه دادن به مشتری بصورت لوله و کاور گردیده صرفا ۴۸ ساعت ارتفاع می کشد

بعضا همشهریان به رعایت شئونات مذهبی در شستشو اهمیت بیشتری می‌دهند برای یقین خیال و خاطر شستشو با آپ منزه و پاکیزه چاه و کر اسلامی اجرا میگردد .

برای ارتقا قدمت فرش و مراقبت از آن در شکل ریختن هر نوع مواد کثیف کننده روی فرش ، فورا آن را با دستمال نمدار منزه کنند از ریختن آب روی فرش دوری گردد .
مواقعی مثل سرکه ، نوشابه و.. معاند فرش بوده و موجب پوسیدگی فرش می شوند .

برای شستن فرش های کهنه یا این که پوسیده برای اعتقادوباور خیال و خاطر مشتری درین مواقع قبل از مبادرت به شستشو ، مشتری را در جریان حالت تن درستی فرش قرار می‌دهیم و با رضایت مشتری و نکات احتیاطی مورد نیاز ، مبادرت به شستشوی فرش می‌گردد و در‌صورتی‌که فرش آسیبی ببیند در قسمت رفوگری ، ترمیم می‌شود

نکات اساسی برای شستشوی فرش در قالیشویی
شاید هنوز زمان کودکی را به خیال داشته باشید که آخرها اسفند گرچه فصل امتحانات بود و هنوز یه خرده از ته باقی‌مانده سرمای فصل‌زمستان دست و پاهایمان را سوزن سوزن می کرد، ولی به شوق واشتیاق آب‌بازی پاچه‌های شلوارمان را بالا می‌زدیم و پیاله به دست به جان قالی خیسی که کف ایوان پهن گردیده بود، می‌افتادیم.

آن ایام دیدن قالی های رنگارنگی که از پشت بام منازل معلق گردیده بودند، خبر از وصال فصل بهار و فصل منزل تکانی می بخشید… حافظه باد آن روزگاران خاطر باد!

ولی امروز دیگر خبری از آن اکنون و هوا وجود ندارد، بلکه تک تک این شم به یک سری برگ نیازمندی های مجله تبدیل گردیده است و به مکان دیدن قالی های رنگارنگ معلق از پشت بام، صدای آیفون تصویری را می شنویم و وانتی پر‌از قالی را می‌بینیم که چشم به راه ایستاده میباشد.

آن احساس زیبای کودکی مکان خویش را به یکی‌از لازمات معاش ماشینی داده میباشد: قالیشویی های صنعتی. خدماتی که بخش اعظمی از خانواده های شهرنشین از اوایل اسفند تا فرا وصال سال نو خواه ناخواه از آن به کارگیری می نمایند.

در حال حاضر نیز مجدد مجال استعمال از آن سرویس ها، یار و همدم با نگرانی هایش فرارسیده میباشد. کدام قالیشویی برای شستشوی فرشها قابل پشت گرمی میباشد؟ به کدام قالیشویی می قدرت پشت گرمی کرد که فرش ها را بخصوص در صورتی‌که دستباف و لوکس هم باشند، وخیم نکند؟ برای شستن قالی هایمان چقدر بایستی هزینه کنیم؟ این گزارش در فصل پررونق قالیشویان عملکرد می نماید کمکتان نماید.


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۱:۲۸ توسط:علی موضوع: نظرات (0)