مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

تمیز کردن لکه چای و قهوه از روی فرش


لکه چای و قهوه روی فرش و موکت مانند لکه زدایی شیر میباشد قالیشویی در مشهد و بایستی در آغاز مازاد آن را برداشت و با آب نصفه گرم و پاره ای پودرلباسشویی و اسفنج آن را پاک کرد و در صورتی لکه ها گشوده باقی ماند از آب اکسیژنه ۵ درصد و پاره ای آب لکه زدایی را ادامه دهید تا خوب منزه خواهد شد و بعد با دستمال محل را کم آب فرمائید و مالش دهید تا زیبایی خویش را پیدا نماید و مثل پیشین منزه و خوشگل خواهد شد.

 

پاک کردن لکه فرش : لکه دوده
یکی لکه هایی که شاید کمتر با آن روبه رو گردید لکه های دوده میباشد. اما بهتر میباشد با طریق نظافت کردن آن آشنا باشید تا در طی نیاز بتوانید از آن به کار گیری نمائید. برای از در میان بردن اثرها دوده بویژه بر روی فرش یا این که موکت تیره باید یه خرده نمک روی لکه بپاشید.

 

نظافت کردن لکه فرش : لکه آدامس
برای از در بین بردن لکه آدامس باید از یخ بهره مند شد به‌این شکل که قطعات یخ را روی آدامس قرار دهید تا آنکه تماماً دشوار و آسیب پذیر خواهد شد بعد برای از در بین بردن اثر ها آن از یک ماده های شوینده به کارگیری فرمایید. ولی به جز یخ میتوانید از سفیده تخم مرغ نیز به کارگیری فرمائید همینطور طریق به کارگیری از آن نیز به مانند یخ میباشد.

 

نظافت کردن لکه فرش : لکه جوهر اتوماتیک
در منزل هایی که علم آموزها می باشند این لکه بسیار متعددی به چشم میخورد. برای این خواسته مقدار متعددی اسپری گیسو منحصر روی لکه بپاشید. بگذارید کم آب خواهد شد آن گاه به آرامی با محلول آب و سرکه آن را منزه فرمائید. اما اعتنا داشته باشید که معیار سرکه ای که به کارگیری می‌کنید به اندازه ای نباشید که تارهای فرش را وخیم نماید.

 

تزکیه لکه‌های سابق از فرش :
برای رفع لکه‌های دیرین بر مکان ما‌نده روی فرش که احتمالاً هنگام لک شدن متوجه آن نشده‌اید، یه خرده کف خمیر ریش روی محل لک بریزید بعد از آن محل را با پارچه‌‌ای مرطوب بمالید و آن گاه آن را با دستمال کم آب پاک فرمایید ، محل لک را با پارچه ی تمیزی بپوشانید و جسم سنگینی مثل کتاب روی آن قرار دهید ، هر گاه پارچه مرطوب شد، آن را عوض نمایید تا بعد از سپری شد مدتی رطوبت فرش از فی مابین برود.

 

پاک کردن لکه کاکائو ، چسب و بستنی قیفی از فرش :
نخست به آرامی گوشه و کنار محل متبوع را توده نمائید تا لکّه بیشتر پخش نشود بعد از آن 1 قاشق چایخوری ریکا را در یک فنجان آب حل نمایید و این محلول را با پنبه یا این که دستمالی قابل انعطاف و پاک روی محل قرار دهید و سوای اینکه محل لکه را بمالید ، به آرامی آن را پاک نمائید ، در صورتی چنددفعه این فعالیت را تکرار نمائید اثر ماده ی ریخته گردیده تماما از فی مابین می‌رود آن‌گاه محل متبوع را با دستمال مرطوب منزه نمایید.

 

روشهای پاک کردن لکه فرش در خانه

تزکیه لکه‌های رنگی از فرش :
برای تزکیه لکه‌های قهوه ، چای و مواد رنگی نظیر آب انگور ، در آغاز برای خودداری از نفوذ بیشتر ماده ریخته گردیده با حوله کاغذی یا این که دستمال کاغذی به آرامی رطوبت محل متبوع را بگیرید بعد پاره ای آب معدنی یا این که سودا روی آن بریزید و بعداز یک‌سری دقیقه محل را با دستمال منزه فرمایید و آن قدر این عمل را تکرار نمایید تا هیچ اثری از لکه بر فرش بر مکان نماند.

 

منزه کردن لکه مواد چرب از فرش :
برای رفع لکّه مواد چرب برای مثال قلم شمعی و موادی همانند قیر نخست یه خرده حلال غیر چرب که زود کم آب نمی شود بر کمی پنبه مرطوب بریزید و آن را آهسته روی لکّه قرار دهید ، بنابراین یه خرده از ذرات جذب پنبه وحلّال روی آن می‌گردد ، این فعالیت را آن‌قدر تکرار فرمائید تا مجموع لکّه از فی مابین برود آن گاه محل را با پارچه مرطوب و منزه تمیز نمائید.

 

نظافت کردن لکه فرش : تنباکو و نیکوتین
این لکه ها به عنوان مثال سرسخت ترین و محتمل ترین لکه هایی میباشند که می‌توانید روی فرش پیدا نمائید. این نکته را در خیال و خاطر داشته باشید که شایسته ترین تمیز کننده برای این لکه ها گلیسیرین میباشد. در صدر پاره ای از گلیسیرین را روی محل متبوع بریزید و به آرامی آن را منزه فرمایید بعد از آن مجدد این فعالیت را اجرا دهید و یه خرده لکه منزه کن نیز روی آن بریزید و برای نیم ساعت آن را روی محل بگذارید آن گاه آن را بشویید. با این عمل می بایست کل لکه های نتیجه ها را از در میان برود.


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۱:۳۹ توسط:علی موضوع: نظرات (0)