مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

چطور باید لکه های فرش از بین ببریم


رایج‌ترین لکه بعداز چایی و قهوه لکه آب میوه میباشد خصوصاً در منازلی که فرزند قالیشویی در مشهد  کوچک وجود داراست ولی به راحتی قابل پاک شدن میباشد . برای از در بین بردن آب میوه‌های رنگی دو قطره مایع پیاله‌شویی روی محل لکه ریخته و با دستمال یا این که اسفنج پاک با آرامی با ضربات گوناگون فرش را پاک میکنیم . توجه خواهد شد در صورتی بجای ضربه زدن مبادرت به کشیدن اسفنج یا این که دستمال نماییم لکه پخش گردیده و زخم بیشتر شود .

1-6- لکه دوده
آیتم دیگری که زیاد روی فرشها خصوصاً در شهرهای صنعتی و کثیف چشم میشود لکه دوده میباشد ، برای از فی مابین بردن آن نخست با به کارگیری از جارو برقی تا حد قابلیت دوده را از فرش جداگانه کرده ، توجه کنید هنگام جارو کشی آلودگی پخش نشود . بعد از آن قدری نمک بر روی لکه تیره پاشیده بعداز دو ساعت نمک و ما‌نده دوده را از طرح فرش توده نمائید .


1-7- لکه‌های دیرین
تا اینجا در باب روش واکنش با لکه‌های شایع کلام کردیم البته ممکن میباشد گهگاه با تغییر تحول رنگ یا این که لکه‌هایی روی کف پوش مواجه شویم که پیش از اینً ندیده‌ایم و نمی‌دانیم بر اثر چه ماده‌ای ساخته شده است ، بایستی چه کاری ایفا دهیم ؟ برای از در میان بردن این رنگ‌های دیرین که هنگام تولید متوجه نشده‌ایم خمیر ریش ، دستمال مرطوب و دستمال کم آب ما یحتاج میباشد ؛ پاره ای کف خمیر ریش را روی لکه ریخته و با دستمال ، پارچه ، حوله و یا این که اسفنج منزه و مرطوب سطح را پاک میکنیم

در غایت با دستمال کم آب آب ما‌نده را عده و فرش را کم آب میکنیم .
گهگاه مواقع چشم‌ایم که اشخاص عادت دارا‌هستند با کفش روی فرش منش بروند که اما فعالیت به طور کاملً غلطی میباشد و تعدد این فرمان از قدمت فرش نادر می‌نماید ، برای منزه و ضدعفونی کردن مکان کفش‌ها بعداز جارو زدن و انباشته کردن غبارهای سطحی ، دستمال بزرگی را به محلول آب و سرکه آغشته کرده و روی پرزها جنبش میدهیم ، در ترازو آب و سرکه توجه گردد چرا‌که درصورتی که مقدار سرکه زیاد باشد علاوه بر بوی بد به رنگ فرش زخم می زند .

در مواقعی که نمی‌دانیم مال لکه چه است و با چه موادی از میان می‌رود فقط و فقط از آب به کار گیری فرمایید و تا حد قابلیت لکه را با آب از فی مابین ببرید چرا‌که آب درخصوص کل لکه‌ها پاسخ میدهد و به دشوار کردن هیچ ماده ای روی فرش یاری نخواهد کرد از طرف دیگر زیرا ماده شیمیایی داخل خویش ندارد به الیاف تار و پود و خاب جراحت نمی‌زند به کار گیری از آب به معنای تمیز کنندگی صددرصد لکه‌ها وجود ندارد .


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۶:۵۴ توسط:علی موضوع: نظرات (0)