مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

بهترین روش از بین بردن پرزهای فرش


مطلقا برای شما هم پیش آمده میباشد که وقتی که فرش جدید و نو ای می خرید، قالیشویی در مشهد پرز های فرش خیال شمارا مکدر میکند و در چندین ماه اولِ خرید فرش تازه،با این مورد دست و پنجه قابل انعطاف می‌کنید.می بایست خاطرنشان کرد که هیچ خط مش سریعی برای از در میان بردن پرز های فرش نیست و شما می‌توانید با رعایت و اجرا تعدادی نکات که به دنبال خوا‌هیم اعلام‌کرد در پهنا زمان چندین ماه، پرز ها را از میان ببرید.در آغاز مورد نیاز میباشد بدین مساله بپردازیم که به هیچ وجه این پرزها از کجا میایند و استدلال به وجود داخل شدن پرز های فرش چه می‌باشد؟

 

استدلال پرز دهی فرش چه میباشد؟
اکثر اشخاص زمانی نام "پرز فرش" را میشنوند ناخوداگاه به حافظه موی های انباشته شده بر روی سطح فرش می‌افتند که فکر‌میکنند این واقعه به خیال آلودگی و کثیفی میباشد.ولی مدام اینطور وجود ندارد و این مورد در زمینه‌ی فرش های جدید صحت نمیکند.انگیزه وجود پرز در فرش های تازه ریشه در ساخت فرش ها در سوله دارا‌هستند.

در صورتیکه در هنگام ساخت‌و‌ساز فرش از آب و روغن به اندازه کافی استعمال نشود و دستگاه ها و تثبت حرارتی به صدق تهیه و تنظیم نشود، فرش مبتلا پرزدهی می‌شود.

این موضوع بیشتر در فرش های ماشینی چهره می‌دهد البته فرش های دستبافت هم از این قاعده مستثنا نیستند.قالیبافان برای اینکه خواب فرش مراقبت خواهد شد از آهار به کارگیری میکنند.البته برخی از الیاف ها از سایر بلند خیس می باشند که بوسیله آهار مهار نمی شوند که همین مورد سبب ساز پرز دهی بعد از مدتی گردد

 

چه‌طور پرز های فرش را از در بین ببریم؟
یکی شایسته ترین نحوه های از در میان بردن پرز فرش جارو زدن میباشد.جارو دستی می تواند آیتم قابل قبولی باشد البته برای پرزگیری بیشتر بهتر میباشد که جارودستی را تر کنید.چنانچه به جارو دستی دسترسی نداشتید می توانید با رعایت اصول جاروکشی،از جارو برقی به کارگیری نمایید.در غیر اینصورت ممکن میباشد پرز ها به لابه لای تار و پود فرش رفته و دردسر شما دو چندان خواهد شد!

بعضا اشخاص از فرشچه نیز برای از دربین بردن پرز فرش ها به کار گیری میکنند. که‌این آیتم هم مشکلی ندارد ولی بهتر برای پرزگیری بیشتر فرچه را تر فرمائید.

یک کدام از دیگر از طریق های از در بین بردن پرز های فرش،به کار گیری از دستمالی میباشد که مرطوب گردیده است .

دستگاه هایی با تیتر پرز گیر ایجاد گردیده اند که برای از میان بردن پرز های فرش می توانید از این دستگاه ها هم استعمال نمائید.

 

 

تفاوت از دربین بردن پرز فرش های ماشینی و دستبافت
فرش های دستبافت به انگیزه اینکه نازکی بیشتری نسبت به فرش های ماشینی دارا هستند قطعا درموارد به کار گیری از فرچه و دستمال به آرامی و با احتیاط کار فرمایید.همینطور به هیچ عنوان از آب گرم برای این عمل به کارگیری نکنید.


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۴:۳۳ توسط:علی موضوع: نظرات (0)