مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

شستن فرش در منزل، چطوری ممکنه؟


فرش ها در منزل ما هر ماه شامپو میگردند تا آلودگی و گرد و غبارشان از فی مابین برود. قالیشویی در مشهد البته اکنون تصمیم دارم آن ها را بشویم. آیا برای شستشوی فرش در منزل شیوه مخصوصی وجود داراست؟

شستشوی فرش در خانه مستلزم فضای مطلوب میباشد تا بتوانید به راحتی آن را بشویید. در‌صورتی‌که فرش منزل شما بیشتر از 6 متر میباشد، به انگیزه تاسی از تمدن سوئیت نشینی بهتر میباشد آن را به شرکتهای کارشناس قالیشویی بدهید. اما در‌صورتی‌که بعدها کمتری دارا هستند با رعایت مصرف با صرفه آب می‌توانید آن را در منزل بشویید. پیش از شستشوی فرش بهتر میباشد گرد و غبار آن را از فی مابین ببرید. شما میتوانید با تکاندن فرش گرد و غبار آن را بیرون فرمائید و با جاروی دستی آن را منزه فرمایید. مراقب باشد که ضربه شدید تار و پود فرش شما‌را مبتلا جراحت نکند.

 

برای شستشوی فرش بایستی مطمئن گردید فرش رنگ نمی دهد. چه فرش شما دستبافت باشد و چه ماشینی رنگ دادن جراحت دورازشوخی به آن میزند. برای اینکه بدانید این رخداد می افتد یا این که خیر، یکدست یا این که دستمال سپید مرطوب را روی سطح فرش بکشید. چنانچه پارچه مرطوب رنگ گرفت، بهتر میباشد فرش را به شرکتهای قالیشویی بسپارید.

مقاله دارای ارتباط: به چه شکل فرش ها را با شامپو فرش برق بیاندازید؟

 

نکات طلایی شستشوی فرش در منزل
برای شستشوی فرش در خانه بهتر میباشد از سطحی دشوار و شیبدار استعمال فرمایید تا آب مازاد بتواند بیرون گردد. سکو حرارت آب را روی حد میانگین نگعدارید و آب ولرم شایسته ترین موقعیت آن میباشد.
در شستشوی فرش از ماده های شوینده قلیایی به کارگیری نکنید و اسیدیته خنثی را به عمل ببرید. پودر شستشوی دستی، شامپو فرش، پودر صابون خانگی و ریکا مطلوب میباشند و در‌صورتی‌که کثیفی فرشتان چندان زیاد وجود ندارد یا این که لکه چربی نیست، از شوینده رقیق گردیده با آب استعمال نمائید.
پس از شستن فرش آن را خوب آبگیری نمائید و با حوله ای پرزهای مازاد آن را بگیرید. در صورتیکه می پندارید ممکن میباشد رنگ بدهد اذن دهید برای ساعتی در به عبارتی موقعیت بماند تا رنگ به بخش های دیگر جریان پیدا نکند.
مقاله دارای ربط: شیوه های سهل و آسان برای نظافت کردن گونه های لکه ها از روی فرش!

برای کم آب شدن فرش، آن را از پشت و در فضای آزاد دور از نوروفروغ آفتاب پهن فرمایید. معلق کردن فرش ابدا پیشنهاد نمیشود زیرا منجر جراحت به بافت فرش می‌شود. از وسایل گرم کننده و حرارتی برای کم آب کردن فرش به کار گیری نکنید.
نکته مهمی که در شستشوی فرش در خانه وجود دارااست این میباشد که در اکنون پهن کردن فرش نباید مجدد روی آن آب بگیرید زیرا ریشه های فرش زرد رنگ می‌شوند.
بعداز کم آب شدن فرش آن را با یک برس به آرامی برس بزنید تا طرح ها مکان خویش قرار گیرند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۶:۵۰ توسط:علی موضوع: نظرات (0)