مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

پاک کردن لکه ها از روی فرش


1. تزکیه لکه های جدید
قبل از نظافت کردن فرش مطلقاً خوب جارو بزنید تا گرد و غبار آن گرفته خواهد شد، قالیشویی در مشهد با پاره ای ماست لکه‌هایی را که جدید روی فرش به وجود آمده تمیز فرمائید مخصوصا لکه های چای و نسکافه، برای این مراد ماست را روی سطح لکه بریزید و با یک قاشق عده فرمایید و در شکل لزوم یک سری توشه این فعالیت را تکرار فرمایید بعد با دستمال پاک خوب کم آب کنید.

2. نظافت کردن حاشیه های فرش
گرد وخاک کناره‌های فرش را با یک برس دستی شست و رفت تمیز فرمایید و آن‌گاه جاروبرقی بکشید ، برای نظافت کردن این نصیب میتوانید از ترکیب آب و مقداری پودر جامه‌شویی و یک فرچه قابل انعطاف امداد بگیرید بعد این بخش را با دستمال کم آب فرمائید و هنگام پهن کردن تحت آن را ورقه یا این که دستمال سپید قرار دهید تا رطوبت فرش گرفته خواهد شد.

3. مایع منزه کننده فرش
صابون خانگی لباسشویی و شامپوی فرش که قلیایی مقداری دارا‌هستند شوینده‌های نیکی برای فرش میباشند ، در‌صورتی‌که شامپو فرش در دسترس ندارید یک قاشق چای‌خوری نمک را در یک لیتر آب حل فرمایید و آن را خوب بزنید تا کف نماید بعد کف را با یک تکه تور که زیاد آب جذب نمی‌نماید روی سطح فرش بمالید و با دستمال حوله‌ای کم آب فرمایید.


تبلیغ

تماما بدون‌پول برنامه EXCEL رو حافظه بگیر!

مشاهده
4. تزکیه سریع لکه فرش
فراموش نکنید که درصورتی که لکه بر روی فرش بیشتراز یک کدام از دو روز بماند اثبات میشود پس سفارش میشود لکه را هر چه زودتر با مواد توصیه گردیده تمیز فرمایید.

5. تزکیه لکه چاشنی از فرش
برای تزکیه لکه چاشنی از مقداری آب‌ لیمو و آب استعمال نمایید و آنگاه با دستمال کم آب روی آن بکشید.

6. روشن کردن رنگ فرش
نخست روی فرش ترکیب تفاله چای و نمک بپاشید آن گاه با جاروبرقی جارو فرمایید تا رنگ فرش روشن گردد.

7. لکه شمع بر روی فرش، موکت و سطح ها بافت دار
در آغاز با جسمی نوک تیز مانند شمشیر و یا این که حتی ناخن، پارافین دشوار گردیده را بردارید آن گاه ورقه روغنی و یا این که دستمال حوله‌ای بزرگی را تا کرده و بر روی لکه نتایج از پارافین قرار دهید ، حالا اتو را در رتبه گرم تهیه و تنظیم کرده و بر روی سطح صفحه یکسری توشه تکان دهید، حرارت ناشی از اتو پارافین‌های ما‌نده دربین بافت‌ها را آب کرده و جذب شیت می‌نماید

8. تزکیه لکه‌های کهن از فرش
برای رفع لکه‌های دیرین بر مکان باقی مانده روی فرش که احتمالاً هنگام لک شدن متوجه آن نشده‌اید، یه خرده کف خمیر ریش روی محل لک بریزید آن گاه محل را با پارچه‌‌ای مرطوب بمالید و سپس آن را با دستمال کم آب پاک فرمایید، محل لک را با پارچه ی تمیزی بپوشانید و جسم سنگینی مثل کتاب روی آن قرار دهید ، هر گاه پارچه مرطوب شد، آن را عوض فرمایید تا بعداز سپری شد مدتی رطوبت فرش از دربین برود.

9. تزکیه لکه کاکائو، چسب و کیم از فرش
در آغاز به آرامی دور و بر محل متبوع را توده نمائید تا لکّه بیشتر پخش نشود بعد 1 قاشق چایخوری ریکا را در یک فنجان آب حل نمایید و این محلول را با پنبه یا این که دستمالی قابل انعطاف و پاک روی محل قرار دهید و فارغ از اینکه محل لکه را بمالید، به آرامی آن را پاک نمایید، درصورتی که چند دفعه این فعالیت را تکرار نمائید اثر ماده ی ریخته گردیده تماما از میان می‌رود آن‌گاه محل متبوع را با دستمال مرطوب منزه فرمایید.

 

10. تزکیه لکه‌های رنگی از فرش
برای تزکیه لکه‌های قهوه، چای و مواد رنگی نظیر آب انگور، نخست برای دوری از نفوذ بیشتر ماده ریخته گردیده با حوله کاغذی یا این که دستمال کاغذی به آرامی رطوبت محل متبوع را بگیرید آن گاه یه خرده آب معدنی یا این که سودا روی آن بریزید و بعداز چندین دقیقه محل را با دستمال منزه نمائید و آن قدر این فعالیت را تکرار نمایید تا هیچ اثری از لکه بر فرش بر مکان نماند.

11. تزکیه لکه مواد چرب از فرش
برای رفع لکّه مواد چرب به عنوان مثال خودکار شمعی و موادی همانند قیر نخست پاره ای حلال غیر چرب که زود کم آب نمیشود بر کمی پنبه مرطوب بریزید و آن را آهسته روی لکّه قرار دهید، بنابراین یه خرده از ذرات جذب پنبه وحلّال روی آن میشود، این فعالیت را آن‌ قدر تکرار فرمائید تا کل لکّه از در بین برود آن گاه محل را با پارچه مرطوب و منزه تمیز فرمائید.

شستشوی فرش با منزه کننده های خانگی
به کارگیری از جوش شیرین و سرکه
کمتر چیزیست که نتوان با جوش‌شیرین و سرکه پاک کرد ، خوشبختانه لکه‌های فرش هم از این دستور مستثنی نیستند. برای پاک کردن فرش تنها کافیست پودر جوش‌شیرین را روی لکه فرش بریزید و سرکه سپید را اضافه نمائید. بعداز مجموع شدن یک دستمال را که توان جذب بالایی داراست، روی فرش بکشید تا سرکه را جذب نماید، بگذارید این بخش کم آب گردد. با جاروبرقی ما‌نده جوش‌شیرین را عده فرمائید. برای لکه‌های والا‌خیس از جوش‌شیرین به تنهایی به کارگیری فرمایید. آن را روی فرش بپاشید و دست کم پس از نیم ساعت جاروبرقی بزنید.

به کارگیری از نمک
نظافت کردن فرش با نمک ترکیب سرکه و نمک نیز از میان‌چیره لکه فرش میباشد. این دو ماده را به طور خمیر درآورید و روی لکه بریزید، بگذارید تا جذب شوند. دستمال مرطوب را روی محل متبوع بمالید. پس از کم آب شدن جاروبرقی بزنید.

استعمال از بخار
برای نظافت کردن فرش با بخار آب را درون دستگاه بخارشور بریزید. کاتالوگ دستگاه را با تمرکز بخوانید. در شکل اذن به کارگیری از مواد شیمیایی، بهتر میباشد به مکان آن از ترکیب آب و سرکه استعمال نمائید.

به کار گیری از پراکسید هیدروژن
پراکسید هیدروژن تمیزکننده فوق‌العاده‌ای به خصوص برای لکه‌های پروتئین و خون میباشد. با ریختن این ماده روی فرش، شاهد از در میان رفتن لکه خواهید بود.

استعمال از زمین شوی
با به کار گیری از زمین شوی هم میتوانید فرش را پاک فرمایید. 2 واحداندازه گیری جوش‌شیرین را با ¼ تکه‌های صابون خانگی یا این که پودر بوره ادغام فرمایید، بدین مواد 20-10 قطره اسانس معطر دلخواه اضافه نمایید. معمولا از اسطوخودوس یا این که لیمو به کار گیری می‌گردد. مواد را خوب به هم بزنید و با اسپری روی فرش بپاشید. در مرحله بعد از آن ¼ واحد اندازه گیری آب گرم را با 1 واحد اندازه گیری سرکه سپید ادغام نمایید. زمین‌شوی اسفنجی را باطن آن فرمایید و روی مواد ریخته گردیده گذشته بکشید. بگذارید فرش دست‌کم ساعت کم آب گردد آن گاه جاروبرقی بکشید.

به کارگیری از پودر ذرت
چه اطمینان فرمایید یا این که خیر پودر ذرت هم به نظافت کردن فرش شما امداد می‌نماید. 1 واحد اندازه گیری از آن را با یک واحداندازه گیری بوره و ½ واحد اندازه گیری جوش‌شیرین ادغام فرمایید و روی فرش بپاشید. با کشیدن یکپارچه مرطوب یا این که زمین شوی اسفنجی روی فرش آن را منزه نمائید. بعداز کم آب شدن جاروبرقی بزنید.

نکاتی راجع‌به به کارگیری ی درست از شامپو فرش
بدلیل روکش‌های مختلف مبلمان و الیاف گوناگون فرش ها، شامپوی فرش و موکت باید با کل الیاف ها سازگار بوده و هیچگونه ضرری برای آن‌ها نداشته باشد، بدین ترتیب استعمال از کمترین مواد شیمیائی در فرمولاسیون شامپو فرش بسیار دارای اهمیت است.
از طرفی خودداری از تداخل رنگ ها و یا این که از میان رفتن شادابی و نشاط رنگ فرش و موکت از سایر جنبه‌های گزینه دقت در شوینده‌های فرش و موکت می باشد. برای محافظت وسلامت رنگ ها و همینطور داشتن فرش هایی با پرز قابل انعطاف و ملایم، شیوه استعمال از شامپو فرش نیز در کنار تعیین متاع مطلوب دارای اهمیت است.

طرز های جادویی نظافت کردن لکه از روی فرش و قالی کوچک


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۷:۳۳ توسط:علی موضوع: نظرات (0)