مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

انتخاب شوینده مناسب

مرحله غبارگیری
در   قالیشویی در مشهد  مرحله اول با استفاده از جاروبرقی به غبارگیری فرش بپردازید. توجه کنید که جهت استفاده از جاروبرقی برای فرش‌های ابریشم به دلیل حساسیتی که دارند، بهتر است نیروی جاروبرقی خود را کاهش دهید تا آسیبی به الیاف‌های آن وارد نشود. اگر جاروبرقی در دسترس ندارید، می توانید به وسیله یک جاروی دستی یا تکاندن فرش به کمک فردی دیگر غبار و آلودگی‌های روی فرش را از بین ببرید.

پس از آن برای اطمینان بیشتر جهت نبود هیچگونه زباله ای درون الیاف آن بهتر است دست خود را در جهت الیاف فرش بر روی آن بکشید و زباله های باقی مانده را به آرامی از میان پرزهای فرش بیرون آورید.

 

مرحله لکه گیری
استفاده از سودای خالص برای از بین بردن لکه‌های رنگی از سطح فرش در کنار نرساندن هیچ آسیبی به آن بسیار موثر می‌باشد. دقت کنید که به وسیله یک دستمال سفید تمیز سودای باقیمانده را از روی فرش پاک کنید. لازم به ذکر است که در این مرحله از حرارت برای خشک کردن لکه اصلا استفاده نکنید.

 

مرحله انتخاب شوینده مناسب
نوع لکه‌ها و میزان جذب آن‌ها در استفاده از نمونه‌های مختلف شوینده تاثیر دارد. بعنوان مثال روند پاک کردن لاک از روی فرش ابریشم با دیگر لکه‌ها تفاوت داشته و روش‌های مثل شستن فرش با وایتکس، در تمیز کردن و شستشوی فرش ابریشم از باید‌ها و نبایدهای خاصی پیروی می‌کند.

استفاده از شوینده‌های نامناسب و ناسازگار با رنگ و الیاف فرش به او آسیب بسیاری می‌رساند؛ لذا توجه کنید شوینده شما خنثی باشد تا بر روی رنگ فرش تاثیر نامطلوبی نگذارد. برای انتخاب شوینده مناسب می‌توانید با متخصصین قالیشویی در بازارآنلاین "خدمت از ما" مشورت کنید.

 

مرحله شستشوی فرش
دقت کنید که فرش‌های ابریشمی و پشمی را برخلاف فرش‌های صنعتی معمولی نباید با آب داغ بشویید و دمای آب باید سرد و ولرم باشد. اگر در تست رنگ متوجه شدید که فرش شما رنگ پس می‌دهد، آن را از قبل خیس نکنید چرا که ممکن است قسمت‌های روشن رنگ قسمت‌های تیره را بگیرند و جلوه فرش از بین برود.

استفاده از شامپو فرش خانگی یا تمیز کردن فرش با سرکه در مراحل لکه بری و تمیز کردن فرش ابریشم باید برر طبق دستور شستشوی این جنس کف پوش صورت گیرد. در غیر اینصورت ممکن است آسیب با بافت فرش و از بین رفتن رنگ و الیاف آن را به دنبال داشته باشد.

 

 


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۵۳:۲۴ توسط:علی موضوع: نظرات (0)