مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

شستن فرش از دوجهت بسیار مهم و ضروری است

۱- منجر محافظت ، زیبایی و جلوه فرش می شود

۲- شستن به موقع فرش ه ا و قالیشویی در مشهد پاک نگه داشتن آن ها به شدت می تواند در ارتقا قدمت فرش و ریشه های آن تاثیر بسزایی داشته باشد. ماندن آلودگی، گردوغبار در الیاف فرش به گذر زمان سبب تغییر تحول رنگ قالی و همینطور سست شدن الیاف فرش می شود. همانطور که می‌دانید شستن فرش به دو شکل دستی و مکانیکی(به وسیله شرکتهای دارای اعتبار قالیشویی) اعمال می شود . بر حسب وضعیت کسانی ترجیح می‌دهند فرششان به وسیله خودشان شسته خواهد شد و افرادی هم ترجیح می‌دهند این کارا به قالیشویی بسپارند که اما هر مورد از این نحوه ها مزایا و معایبی هم داراست که موقتا وارد این مشاجره نخواهیم شد.نگرش شستن فرش ماشینی در خانه
جای شستن را نخست معین فرمایید:
مهم ترین قسمت برای شستن فرش گزینش یک جای مطلوب با خصوصیت های خاص میباشد:

شاید با دیدن این تیتر شما که یک سوئیت نشین میباشید این پرسش در ذهنتان خطور نماید که چه‌گونه می توانید در آپرتمان فرشتان را پاک فرمایید . نگران نباشید درآپدیتهای بعدی این نوشته‌ی علمی بدین قضیه می‌پردازیم و تکنیک هایی را معرفی خوا هیم کرد.

مکانی را که شما می‌خواهید در آن بخش فرش را پهن فرمایید نیاز به رعایت یکسری مورد ها داراست.

۱#: سطح انتخابی شما برای شستوشو نباید آسفالت باشد.

۲#: پیش از پهن کردن فرش در آغاز سطح متبوع را به طور کامل از هرگونه خاک ، سنگ ریزه و … منزه نمائید و با آب بشویید ( عدم دقت بدین عمل می‌تواند به پشت فرش شما جراحت وارد نماید.)

۳#:سطح متبوع بهتر میباشد یه خرده شیب دار باشد.

وقتی که از تک تک این مورد ها مطمئن شدید درحال حاضر می توانید فرش را در مکان معلوم پهن نمایید.


فرش را از تک تک جهات جزء به جزء برسی فرمایید (مهم‌ترین آیتم):
آیتم دوم مهم‌ترین و کلیدی ترین عمل، پیش از شستن فرش میباشد که با دقت به تجربه عبد و بنده اکثر اشخاص این گزینه را در حیث نمیگیرند.

پیش از اینکه استارت به شستن نمائید مطلقا یک یا این که دوبار تک تک سطح و پشت فرش و همینطور گوشه های فرش ( سمت شیرازه و ریشه ها) را کاملا و ظریف برسی نمائید که در حالتی‌که فرش شما به هر علتی معیوب گردیده باشد (مثل: سوختگی،پاره گی ، پوسیدگی و …) سریعا آنرا جهت تعمیر به یک رفوگر دارای تخصص بسپارید. آن‌گاه مبادرت به شستن فرشتان فرمایید.


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۵:۱۲ توسط:علی موضوع: نظرات (0)