مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

گلیم چیست و نحوه شستشوی گلیم

گلیم کالایی میباشد که قیمت دنیوی و معنوی بالایی داراست قالیشویی در مشهد و اساسی میباشد که در شکل کثیفی به طور اصولی شسته گردد. دو رویکرد برای شستن گلیم وجود دارااست. شستشوی آن در خانه و یا این که سپردن آن به دست متخصصین قالیشویی. غبارگیری بی آلایش از گلیم در خانه توسط جاروبرقی ایفا می‌شود. بعضا به خطا با جاروبرقی به گلیم می کوبند، البته این عمل موجب گسیختگی تار و پود گلیم گردیده و به آن لطمه می‌زند. جاروبرقی می بایست در سمت خواب گلیم صورت بپذیرد.
گلیم را در محلی بیرون از خانه خویش و بر روی علف یا این که ماسه به همپا آب سرد بشویید و از قرار دادن آن بر روی سطح صاف بپرهیزید؛ چون نیاز میباشد که آب به کارگیری جهت شستشوی گلیم از طرف دیگر آن بیرون خواهد شد در غیر این شکل با ماندن در تاروپود آن منجر از میان رفتن تدریجی رنگ آن خواهید شد.
از یک صابون خانگی قابل انعطاف طبیعی و یا این که شامپو نوپا جهت شستشوی گلیم به کارگیری نمایید.
از یک براش قابل انعطاف به کارگیری فرمائید و هر دو طرف گلیم را به آرامی بسابید.
گلیم را در جایی که سایه قراردارد پهن فرمایید تا کم آب گردد.
در مرحله آن‌گاه با به کارگیری از شامپو فرش، گلیم شسته میشود. به کار گیری از شامپو فرش نامناسب مال گلیم را وخیم کرده و موجب زبری، کهنگی و یا این که تغییر تحول رنگ آن میشود.
همینطور شستن گلیم با آب خالی نیز سبب ساز ماندن رطوبت روی آن می‌گردد و در فیض این مال بوی بدی خواهد گرفت.

یکی معضلاتی که شستشوی خانگی گلیم برای اشخاص داراست، کم آب کردن آن بخصوص در روز ها سرد سال میباشد. پهن کردن گلیم از روی بند یا این که نرده به بافت آن جراحت میزند و فعالیت صحت وجود ندارد.

در صورتی گلیم شما نادر رنگ گردیده از مخلوط برابر سرکه سپید و آب سرد برای شستشوی گلیم استعمال نمایید.


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۲۶:۲۸ توسط:علی موضوع: نظرات (0)