مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

روش از بین بردن لکه ها از روی فرش

درین نحوه برای از دربین بردن لکه ماژیک از روی فرش به دستمال نخی قالیشویی در مشهد الکل سپید ، اسپری گیسو و مسواک قابل انعطاف نیاز خواهید داشت :
• در صدر دستمال نخی را به پاره ای الکل آغشته نمائید و با حرکات ضربه ای روی لکه ماژیک بزنید تا جایی که دیگر جوهری جذب آن نشود ، توجه نمائید در صورتی‌که دستمال را روی لک ماژیک بکشید سبب بیش خیس پخش شدن آن گردد.
• در مرحله بعدی از یک دستمال نخی کم آب به کارگیری فرمایید تا خیسی فرش مقداری گرفته خواهد شد.
• بعداز اینکه نم نصیب متبوع دریافت شد پاره ای از اسپری موی را روی محل بزنید تنها دقت نمایید که از اسپری هایی بایستی بهره مند شد که فاقد روغن باشد چراکه ممکن میباشد الیاف فرش زخم ببینند.
• پس از پاشیدن اسپری گیسو بر روی لکه ، فورا با یک مسواک با جنبش دورانی روی آن را منزه فرمائید.
• راجع به لکه های دیرین خیس شاید نیاز باشد فرآیند بالا را یک سری توشه تکرار نمائید تا بطور بدون نقص منزه و منزه خواهد شد.
طریق دوم :
• قسمتی از فرش که ماژیکی گردیده را در ظرفی دربردارنده سرکه سپید فرو ببرید و اذن دهید تا تماما تر گردد.
• در مرحله بعدی بخش متبوع فرشتان را یک‌سری دقیقه با حوله گرمابه بپوشانید.
• آن گاه یکسری توشه حوله را با فشار سفت روی لکه ماژیک بگذارید و بردارید تا جایی که دیگر اثری از لک ماژیک نماند.
• ممکن میباشد به جهت به کارگیری از سرکه فرش شما مقداری بوی نامطبوع بگیرد ، در‌این‌صورت‌ شایسته ترین شیوه به کارگیری از بخارشوی هست ، در شرایطی که قابلیت به کار گیری از بخارشوی را ندارید از یک جارو برقی به کارگیری نمائید. پاره ای آب سرد و پاره ای آب لیمو روی محل متبوع بمالید و آنگاه با جاروبرقی روی آن را جارو بزنید.
نحوه سوم :
در‌صورتی‌که فرشتان اخیرا بوسیله کشیده شدن ماژیک لک گردیده باشد می‌توانید صرفا با استعمال از یک تکه پارچه ی آغشته به الکل آن را بطور بدون نقص از در میان ببرید و پاک کنید.
روش تزکیه لکه چسب بر روی فرش
پاک کردن اکثر لکه‌ها از روی فرش عموما به‌ آسانی ایفا می‌گردد در حالیکه درباره‌ی برخی آلودگی ها مانند لکه‌های چسب این مساله پاره ای مشقت بار خواهد بود. در شکل ساخت لکه چسب بر روی فرش بهتر میباشد پیش از هرچیز داده ها روی باکس‌ی چسب را بخوانید تا از نوع آن آگاه گردید تا بتوانید راهکار قابل قبولی جهت رفع آن بیابید. به‌دنبال نیز ما به روشهایی برای نظافت کردن لکه های گونه های چسب اشاره می کنیم :


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۹:۴۸ توسط:علی موضوع: نظرات (0)