مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

چطور لکه سس از روی فرش پاک می شود؟

یک شیوه بی آلایش برای قالیشویی در مشهد  از دربین بردن لکه چربی یا روغن از روی فرش این است که پاره ای آب و چندین قطره مایع ظرفشویی را در سطلی ادغام کنید و آنرا روی قسمت‌های چرب بریزید و با برسی مناسب آن را منزه فرمایید.

در صورتیکه خلل به این شکل رفع نشد می توانید از یک محلول به کارگیری فرمائید که مشمول 1 قاشق هیدروژن مالامال اکسید و 1 لیتر آب ولرم هست، به این صورت که با برس قسمت لک شده را تمیز نمایید. در نظر داشته باشید که به دلیل حاذق بودن محلول نگذارید مجال خیلی زیادی روی فرش بماند وگرنه ممکن می باشد باعث پوسیدگی یا از در میان رفتن رنگ های اصلی آن خواهد شد پس آن را بلافاصله بعد از شستشوی لکه با آب گرم تمیز نمائید.

نحوه های پاک کردن لکه خون از روی فرش
راههای زیادی برای از بردن لکه خون از روی فرش وجود دارد برای مثال اینکه شما می‌توانید به وسیله یکدست منزه شروع به ضربه زدن(نه مالش دادن) محل لکه نمائید. در شرایطی‌که سطح لکه والا بود از محیط لکه به سمت مرکز آن پیش بروید. لکه را با آب سرد اسپری کنید (آب گرم منجر دوام لکه خون روی فرش می گردد) این کار را چند بار تکرار فرمائید. در صورتی‌که لکه منزه نشد از خمیر نمکی(که مشمول آب سرد و نمک می‌باشد) استفاده فرمائید. یک طریق دیگر این است که می‌توانید کمی پودربچه را با اندکی آب ترکیب کرده و خمیری درست نمایید و آن را به فرش بچسبانید تا خشک خواهد شد.

پاک کردن لکه ها از روی فرش
می‌توانید لکه چسب را از روی فرش تمیز نمایید
ساده ترین کاری که برای پاک کردن لکه های چسب روی فرشتان می توان جاری ساختن داد این است که یکدست نخی(حتما باید نخی باشد چون در شرایطی‌که پلاستیک باشد چسب را مقاوم تر میکند) را روی لکه چسب رو فرشتان بیندازید و روی آنرا با اتویی با حرارت دمای معدل اتو کنید. این فعالیت را تا زمانی ادامه دهید که چسب به پارچه بچسبد.

اگر از این ترفند سود ای نگرفتید مشخص می‌گردد که چسب ریخته شده روی فرش نوع قوی تری دارد مانند چسب دوقلو یا یک دو سه، پس می‌توانید از یک‌سری قطره استون ( استون یا هر ماده شیمیایی دیگری که استعمال می‌کنید را متناسب با کالا فرش خود تعیین نمایید و مطلقا آنرا در گوشه ای از آن تست نمایید) به کار گیری فرمایید و با احتیاط لکه چسب را از روی فرشتان جدا نمائید.


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۳:۳۲ توسط:علی موضوع: نظرات (0)