مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

بایگانی‌های قاطی شدن رنگ فرش دستباف

معمولاً بایستی مواد قالیشویی در مشهد را با به کار گیری از یک خودکار‌موی و صحیح بر روی محلی که لکه یا این که پراکندگی رنگ تولید گردیده، بهره مند شد. دقت داشته باشید که‌این مورد بسیار تخصصی و حساس میباشد و اصلا نباید به وسیله اشخاص بی‌تجربه صورت بپذیرد، در غیر این شکل ممکن میباشد بافت و رنگ فرش شما به شدت جراحت ببیند و احتمال ترمیم آن وجود نداشته باشد.

به کارگیری از نمک سولفات سیدیم ۵ تا ۲۰ درصد برای مقطع یک ساعت می تواند موجب از فی مابین رفتن رنگ مازاد روی فرش گردد.
گهگاه برای رنگ برداری فرش از محلول نیم لیتر آمونیاک در صد لیتر آب ذیل دمای جوش استعمال می گردد.
به کار گیری از محلول پریدین و آب نیز تحت عنوان یک قلیای ضعیف میتواند طریق مؤثری برای رنگ برداری فرش محسوب خواهد شد. دقت داشته باشید که‌این ماده از خویش گازهای سمی آزاد می‌نماید، به همین ادله بایستی با رعایت مورد ها ایمنی از آن مصرف شود.
به کار گیری از کربنات سدیم تحت عنوان یک قلیای ضعیف که موجب یکنواخت شدن رنگ فرش میگردد.
در پایان نیز در شکل به کار گیری از هر مورد از مواد قلیایی که بیان شد می بایست از یک اسید ضعیف و رقیق گردیده استعمال شود تا PH فرش در موقعیت خنثی قرار بگیرد.

بیشتر بدانید انگیزه زردرنگ شدن فرش بعداز شستن و شیوه از دربین بردن آن

در صورتی رنگ برداری فرش بوسیله اشخاصی غیرحرفه‌ای صورت بپذیرد، ممکن میباشد بافت و رنگ فرش شما به شدت جراحت ببیند و احتمال ترمیم آن وجود نداشته باشد.
در صورتی‌که رنگ برداری فرش بوسیله کسانی غیرحرفه‌ای صورت پذیرد، ممکن میباشد بافت و رنگ فرش شما به شدت جراحت ببیند و احتمال ترمیم آن وجود نداشته باشد.
آزمایش رنگ‌دهی فرش
می بایست قبول نمایید که شستشوی فرش دستی به هر روشی معمولاً بعداز یک زمان موجب زخم به رنگ و طرح فرش میشود و ظواهر نخستین خویش را از دست میدهد. بعضی از قالی‌ها نیز به جهت مال رنگی که در آن به عمل رفته میباشد، بیشتر رنگ می دهند. برای همین بهتر میباشد مدام رنگ فرش را آزمون و چک نمائید.

پیش از شستشوی فرش نخست یک گوش منزه‌کن بردارید.
گوش تمیز کن را با آب گرم تر نمایید.
روی نصیب رنگی فرش بکشید و مشاهده کنید که فرش شما رنگ می دهد یا این که نه.


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۹:۴۶ توسط:علی موضوع: نظرات (0)