مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

طریقه قرار دادن فرش در هنگام رفو

برای رفو جزئی فرش در منزل نیاز به وسایل محکمی داریم قالیشویی در مشهد که معمولا بیشتر آنها در منزل مو جود میباشد. برای فیض گیری بهتر میتوانید از وسایلی هم زیرا نخ، خامه و شیرازه ای به کار گیری کنیم که رفو گران ماهر از آنان استعمال می نمایند.

وسایل برشی و قیچی
شمشیر تیز یا این که تیغ تیز حاشیه دار که برای برش دادن فرش یا این که آراسته نمودن کناره های ساییده شدن فرش نیاز میباشد. قیچی هم برای برش نخ یا این که کوتاه نمودن پرز و ریشه به کارگیری میگردد.

سوزن
به سوزن رفو گری که ارتفاع تقریبی آن ۵ تا ۷.۵ سانتیمتر میباشد نیاز است. در حالتی‌که سوزن رفوگری درد دسترس نبود میتوانید از سوزن قلابدوزی سفت با نمره 3.5 و یا این که سوزن دوزندگی درشت مانند سوزن جوالدوزی به کار گیری نمائید. سوزن بایستی مطلقا سفت باشد تا در هنگام رفو کردن فرش نشکد.

نخ لینن
شایسته ترین نخ برای رفوگری فرش است. این نوع نخ بسیار سفت میباشد و در رنگ های گوناگون به صورت قرقره یا این که کلاف در مغازه های فرش فروشی، مبل فروشی یا این که نصیب فروش وسایل هنری در مغازه های گران قدر یافت میشود. برای رفو کردن فرش بایستی نخ لینن همرنگ با فرش باشد. در حالتی‌که قرار باشد بیشتر بخیه ها در بخش پشت فرش زده گردد نخی به رنگ قهوه ای مطلوب این فعالیت میباشد. در شرایطی‌که نخ لینن در دسترس نبود میتوان نخ درخشان سفت یا این که نخ پنبه ای سفت را جایگزین آن کرد.

انگشتانه
زیرا در عمل رفو تازه کار می باشید قابلیت داراست در طول عمل نوک تیز سوزن در انگشتتان فرو رود به همین استدلال در موقع فعالیت به طبع از انگشتانه استعمال فرمایید.


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۱۷:۵۳ توسط:علی موضوع: نظرات (0)