مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

بهترین فرش ماشینی ایران چیست؟

بر اساس آنچه گفته شد قالیشویی در مشهد در حال حاضر گرانترین فرش های ماشینی ایران و جهان فرش های 1500 شانه هستند که از ظرافت فوق العاده بالایی برخوردارند و فرش‌های 1200 شانه، 1000 شانه، 700 شانه و 500 شانه به ترتیب در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. از لحاظ تفاوت ظاهری فرش های با تراکم بالا یعنی 1500 و 1200 شانه دارای ظرافت، لطافت، انعطاف پذیری و زیبایی بیشتری هستند اما قطر (ارتفاع نخ خاب) کمتری نسبت به فرش های 700 و 500 شانه دارند. به عبارت دیگر فرش های 700 شانه و 500 شانه نرمتر هستند و وزن کمتری هم نسبت به فرش های 1000 و 1200 شانه دارند. نکته دیگر در مورد گرانترین فرش های ماشینی این است که معمولا برندهای مختلف با توجه به سطح کیفیت و سیاستهای قیمت گذاری محصول، قیمتهای متفاوتی دارند که در شاخه فرش ماشینی سایت ایفرش میتوانید از قیمت محصولات برندهای معتبر فرش ماشینی کشور اطلاع پیدا کنید. پس از آن فرش راوند با وارد کردن ماشین آلات ۳۲۰ شانه، نخستین فرش ها با پرزهای بلند و پشمی را بافت که با استقبال چشمگیری مواجه شد.
پس از ماشین آلات ۳۲۰ شانه، دستگاه های بافت ۳۵۰ شانه، ۴۴۰ شانه، ۵۰۰ شانه، ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه به ترتیب وارد کشور و اقدام به تولید فرش ماشینی کرد.
ماشین آلات ۳۲۰ شانه هم اکنون منسوخ شده است، بافت ۳۵۰ شانه و ۴۴۰ شانه هم بسیار کم است و بیشتر برای تولید کناره و جانمازی به کار می رود.
هم اکنون بیشترین تقاضای بازار برای فرش های ۵۰۰ شانه تا ۱۵۰۰ شانه می باشد.
هرچه تراکم شانه بالاتر برود، قیمت فرش نیز اضافه می شود، اما آیا بهترین فرش ماشینی همان گرانترین فرش ماشینی است؟
جواب ما به این سوال خیر است.
واقعیت این است که بهترین فرش ماشینی برای هر خانه، بسته به شرایط آن خانه و خانواده دارد.
همانطور که گفتیم بهترین فرش ماشینی در واقع بسته به نیازها و بودجه شما تعیین می شود، نه اینکه مثلا بگوییم فرش ۱۵۰۰ شانه بهترین فرش بازار در حال حاضر است.
واضح تر بگوییم، فرشی که شما می خواهید خرید کنید باید بر اساس نیازی که به آن دارید انتخاب گردد.
فرش های ۱۵۰۰ شانه اگرچه در حال حاضر گرانترین فرش بازار است، اما به خاطر خاب فرض (ضخامت کم آن) بیشتر برای جاهایی پیشنهاد می شود که اولاً کم رفت و آمد است و دوماً بر روی آنها نشست و برخاستی نمی شود.
فرش های ۱۲۰۰ شانه نیز به دلیل خاب کم پیشنهاد می شود برای جاهایی که نشست و برخاست بر روی مبلمان انجام می شود، توصیه می گردد، لذا استفاده از فرش های ۱۵۰۰ و ۱۲۰۰ بیشتر در سالن های پذیرایی توصیه می گردد.
فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه علاوه بر ظرافت و تراکم بافت بالا، دارای خاب بیشتری نسبت به فرش های ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه است. از این گونه فرش ها هم برای سالن پذیرایی و هم برای جاهایی که روی فرش نشست و برخاست می کنند، می توان استفاده کرد.

 


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۵:۱۹ توسط:علی موضوع: نظرات (0)