مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

شستشوی فرش ماشینی

بررسی فرش ماشینی قالیشویی در مشهد
در این مرحله آسیب های فرش مورد بررسی قرار می گیرد تا در جریان شستشو آسیب بیشتری به فرش وارد نشود. سوختگی، پارگی، پوسیدگی و لکه می تواند از انواع این ایرادات باشد. کارشناسان با تجربه قالیشویی ماژیک با دقت به شناسایی و رفع این مشکلات می پردازند تا شستشوی فرش ماشینی با بالاترین میزان کیفیت انجام شود.
غبارگیری فرش ماشینی
غبارگیری با توجه به جنس و ارزشمندی فرش به صورت دستی و ماشینی انجام می شود. در غبارگیری به روش مکانیزه استفاده از دستگاه های مکنده و دستگاه های ضربه زن رایج است. دستگاه های مکنده مانند جارو برقی های خانگی عمل می کنند که دارای قدرت مکش بیشتری هستند. قدرت مکش دستگاه توسط پرسنل با توجه به جنس و ضخامت فرش تنظیم می شود.
در دستگاه های ضربه زن، فرش درون محفظه دستگاه قرار می گیرد، در این دستگاه به وسیله برس و محورهای پیستونی که وجود دارد، به فرش ضربات متعدد زده می شود تا گرد و غبار آن گرفته شود. در نوع دیگری از دستگاه غبارگیری از حرکت سریع دورانی استفاده می شود.
استفاده از ماشین آلات به روز دنیا در قالیشویی ماژیک این اطمینان را به شما می دهد که مرحله غبارگیری بدون ایجاد هیچ صدمه ایی به فرش انجام شود. در تمام مراحل شستشو کارشناس قالیشویی نکات و دستورات لازم را به کارگران ارائه می دهد.
تثبیت رنگ برای فرش های دستباف و تزئینی در نظر گرفته می شود. از آنجا که این فرش ها از الیاف و رنگ طبیعی بافته می شوند، احتمال تداخل رنگ در آنها بسیار زیاد است. به همین دلیل از شوینده های گیاهی مخصوصی استفاده می شود تا آسیبی به فرش وارد نشود. لکه برداری فرش
لکه گیری فرش با توجه به نوع لکه و مدت زمان آن انجام می شود. برای لکه های مختلف از حلال های مخصوص استفاده می کنند تا ضمن از بین بردن لکه، آسیبی به رنگ و الیاف فرش وارد نشود.

 


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۹:۳۷ توسط:علی موضوع: نظرات (0)