مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

اصول نگهداری از فرش ابریشم

اگر فرش ابریشمی‌تان قالیشویی در مشهد  دچار سوختگی سطحی شد، می‌توانید انتهای نخ‌های سوخته را (تا جایی که رنگ آنها برگشته است) با یک قیچی کوچک و مناسب بچینید. این روش در نگهداری فرش دستباف لوله شده هم امتحان خود را پس داده است. اما اگر سوختگی فرش شما گسترده بود، بهتر است کار را به یک متخصص بسپارید.

اصول نگهداری از فرش ابریشم: بید فرش ابریشم
متاسفانه پاسخ سوال "آیا فرش ابریشم بید می‌زند" مثبت است. از عوامل مهم بید فرش ابریشم می‌توان عدم توجه به نظافت فرش، هوای مرطوب و شرجی و نگهداری از فرش در فضاهای متروک و سربسته را نام برد. توجه به نکات زیر در اصول نگهداری از فرش ابریشم در ضد بید کردن این فرش‌ها بسیار موثر خواهد بود:
1. اگر فرش شما در محلی انبار مانند قرار دارد یا قصد نگهداری فرش دستباف لوله شده و نگهداری فرش در انبار را دارید، برای جلوگیری از بید فرش ابریشم حتما 1 بار در ماه در انبار را باز و فرش‌ها را بررسی کنید.
درزهای سرامیک‌هایی که فرش ابریشمی را روی آن پهن کرده‌اید نباید خالی باشد. این شیارها مخفیگاه خوبی برای رشد بید فرش ابریشم است. از این نکات هم می‌توانید برای جلوگیری از بید فرش ابریشم استفاده کنید، و هم برای نگهداری فرش دستباف لوله شده و نگهداری فرش ماشینی لوله شده.

نگهداری فرش دستباف لوله شده
در صورتی که قصد جمع کردن فرش‌تان را دارید، لوله کردن یا یا رول کردن فرش ابریشم بهترین کار است. بنابراین، هیچوقت آن را تا نکنید تا روی فرش خط نیفتند، به آن فشار نیاید، و پاره نشود. پیش از رول کردن، حتما برای جلوگیری از بید فرش ابریشم، مواد ضد بید را لای فرش قرار دهید؛ آثار سوختگی و لکه‌ها را با روش‌های گفته شده پاک کنید. در ادامه نکات نگهداری فرش دستباف لوله شده و نگهداری فرش ماشینی لوله شده یک پارچه کتان یا نخی کاملا تمیز را روی م پهن کنید تا از ورود گردوغبار جلوگیری شود.
2.

 


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۵:۱۵ توسط:علی موضوع: نظرات (0)