مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

شستشو فرش هایی که احتمال رنگ دادگی دارند در قالیشویی ها

اگر احتمال می دهید که فرش  قالیشویی در مشهد منزل شما در صورت شستشو دچار رنگ دادگی می شود و شما مهارت و دانش کافی برای شستن آن را ندارید به شما توصیه می کنیم که شستشو آن را به قالیشویی ها واگذار نمایید. چرا که در قالیشویی ها برای شستشو فرش هایی که احتمال دارد دچار رنگ دادگی شوند از روش ها و متدهای خاص و ویژه ای استفاده می شود تا از بروز چنین مشکلی جلوگیری شود.
چرا فرش ها بیشتر در منزل دچار رنگ دادگی می شوند؟
مشکل رنگ دادگی فرش ها بیشتر در مواقعی پدید می آید که فرش ها در منزل شسته می شوند. چرا که اغلب افراد تخصص کافی در زمینه شستن فرش هایی که نخ های آن به خوبی رنگ آمیزی نشده است، ندارند و از مواد نادرست برای شستن آن استفاده می کنند. علاوه بر این افرادی که فرش را در منزل می شویند برای خشک کردن آن معمولا اقدام به آویزان کردن فرش می نمایند. این کار باعث می شود تا مقدار آبی که در فرش باقی مانده است از بین الیاف و بافت های فرش عبور کرده تا به سمت پایین برود که در طی مسیر آب در حال حرکت رنگ هایی بی ثبات و بی کیفیت را با یکدیگر تداخل می دهد و به سمت پایین حرکت می کند. به همین دلیل است که بعد از شستن فرش قسمت های پایینی آن تغییر رنگ داده و برطرف کردن آن نیز کار سخت و دشواری است.
آیا اصلاح رنگ دادن فرش ها اقدامی است که هر کس توانایی آن را داشته باشد؟
همانطور که گفته شد اصلاح رنگ دادگی فرش اقدامی سخت و دشوار بوده و نیاز به مهارت و تخصص دارد و صرفا نمی توان با مطالعه چند مقاله آن را به درستی انجام داد.

 


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۲:۴۹ توسط:علی موضوع: نظرات (0)