مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

1- زدودن و غبارگیری از فرش

استفاده از مواد شوینده قالیشویی در مشهد  در مرحله دوم از مواد شوینده برای شست و شو استفاده میشود. کارشناسانی که در قالیشویی بهارستان مشغول به کار هستند ابتدا نوع الیاف فرش را شناسایی کرده سپس مواد شوینده مناسب آن را استفاده میکنند تا به فرش آسیبی نرسد. لازم به ذکر است خدماتی مانند ترمیم فرش و لکه بری قبل از مرحله شست و شو صورت میگیرد البته در صورتی که فرش نیاز به این خدمات داشته باشد.
3- آبکشی فرش
در قسمتهای قبلی به این موضوع اشاره شد که دو نوع روش برای آبکشی فرش به روش اسلامی وجود دارد شست و شو با آب کر و آب جاری. در قالیشویی های مدرن از اب جاری پرفشار برای آبکشی استفاده میکنند.
4- مرحه آبگیری و خشک کن
در این مرحله فرش های شسته شده و عاری از هرگونه آلودگی را در دستگاه خشک کن قرار میدهند تا با دور بالا و سرعت زیاد آب آن گرفته شود.
مرحله آخر
در مرحله آخر نیز فرش ها را از دستگاه خشک کن درآورده و در فضای مسقف دارای داربست های فلزی که گرمایش آن تامین شده است پهن میکنند تا به طور کامل خشک شود.
برای ادیان مختلف خط قرمزهایی وجود دارد. در دین اسلام باید با مفاهیمی مانند نجس یا پاک بودن آشنا شد. هیچ فردی نمی‌تواند ادعا کند که همیشه فرشی عاری از هرگونه آلودگی و نجاست دارد. فرش‌های خانه به میزان استفاده‌ای که از آن‌ها می‌شود در طول سال کثیف می‌شوند. اما آلوده شدن با نجس شدن مفهوم متفاوت‌تری دارد. آلودگی و کثیفی فرش‌ها در طول سال با دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. بسته به آب و هوای شهری که در آن زندگی می‌کنید، وجود حیوانات خانگی، میزان استفاده و رفت و آمد بر روی فرش، نحوه مراقبت از فرش و … می‌تواند میزان آلودگی فرش شما متفاوت باشد.

 


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۵:۱۶ توسط:علی موضوع: نظرات (0)