مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

اصول نو و تمیز نگه داشتن فرش های خانه


تمیزی و پاکیزگی یکی‌از خصلت هایی میباشد که از اولِ بشریت تا به امروز در وجود بشر نمایان بوده میباشد ، قالیشویی در مشهد درین دربین حتما منزه بودن منزل و محل معاش جزء مواقعی میباشد که بایستی به آن اهمیت ویژه ای داده گردد. البته از آنجایی که‌این فرمان معمولا به وسیله خانم های منزل دار شکل میگیرد ، به طور طبیعی خانم ها می بایست دراین مورد تبحر فوق العاده ای داشته باشند.پاک نگه داشتن فرش یکی این مورد ها میباشد.براین اساس در حالتی که شما نیز مثلا عده ای میباشید که در ارتباط برق پرت کردن فرش چیزی نمی دانید بهتر میباشد در‌این قسمت از نمناک با ما یار گردید تا مهارت مورد نیاز را در این مورد کسب نمائید.

جارو کردن فرش

یکی‌از روشهای اصلی نظافت کردن فرش ، به کارگیری از جارو برقی میباشد. وقتی که فرش منزل به طور اصولی جارو کشیده می گردد جلوه خاصی را پیدا می نماید. جارو کشیدن بایستی به طور منظم و اصولی اجرا پذیرد. به همین عامل توصیه میشود که هفته ای سه توشه از جاروبرقی به مراد نظافت کردن فرش های خانه به کار گیری فرمایید.

با جارو کردن منظم ، گرد و خاک های انباشته شده و بقیه زباله های ریز از فرش عده می گردند و در سود سبب ارتقا قدمت فرش و نگهداری زیبایی اول آن میشود. برای کشیدن جارو برقی به طرز درست جهت تازه کردن فرش ، بایستی از توان بالای جاروبرقی بهره برد ، جارو را به آرامی و در تک تک جهات روی فرش بکشید تا گرد و غبار و زباله های ریز از سطح فرش توده شوند.

ساییدن فرش

در شرایطی که فرش در تحت در قرار داشته باشد احتمال ساییدگی آن زیاد میباشد . بدین ترتیب در صورتیکه به جهت معدود بودن دور و بر در منزل ناچار به قرار دادن قسمتی از فرش در تحت میباشید، در را بایستی طوری تهیه فرمایید که هنگام چرخش تماسی با فرش پیدا نکند. افزون بر آن هر یک‌سری وقت یک توشه فرش را جابجا و راز و ته نمائید تا همگی بخش های آن به یک اندازه پا بخورد و صرفا برخی از نصیب ها در معرض ساییدگی قرار نگیرد.

 

لکه گیری فوری
همان گونه که میدانید یکی‌از مهمترین عواملی که سبب از دست رفتن زیبایی فرش و کهنه علامت دادن آن میشود ، وجود لکه های متفاوت در سطح فرش میباشد. به همین یکی‌از طرز های تازه کردن فرش ، از در بین بردن لکه های آن میباشد. اعتنا داشته باشید نباید به لکه ها زمان اثبات شدن روی فرش را بخشید چون تزکیه آن ها ایراد خواهد شد. بهتر میباشد فورا بعداز بوجود وارد شدن لکه مبادرت به لکه گیری نمایید تا زیبایی و جدید بودن فرش شما نگهداری گردد.

برای تازه کردن فرش اصلا از پارچه های آغشته به ماده های شوینده در پاک کردن لکه به کار گیری نکنید ، چون اجرا این فعالیت سبب ساز میشود که لکه به عمق و دور و بر نفوذ نماید و تزکیه آن را نقص‌ می نماید.

طرز اعمال لکه زدایی

در اولِ لکه زدایی درصورتی که که لکه های ساخت گردیده قابل برداشت میباشند با خنجر بردارید.
محلولی از مخلوط آب ولرم ، سرکه سپید و شامپوی فرش تهیه و تنظیم گردیده را روی محل آلوده و کثیف گردیده بریزید و لکه را منزه فرمایید .
در مرحله آنگاه پارچه سپید و پاک را به الکل سپید و یا این که تینر آغشته فرمایید و با آن روی لکه را ماساژ دهید.
مجدد از پارچه سپید و منزه و آغشته کردن به مخلوط آب ولرم و شامپوی فرش به کارگیری فرمایید، محل لکه را مالش دهید تا لکه ها در محلول حل شوند.
بعداز آن از یکدست سپید و به طور کامل کم آب برای مالش محل لکه به کار گیری نمائید تا اثر لکه و آب روند قبل از در میان برود.
بعداز کم آب شدن محل لکه از جاروبرقی استعمال نمایید.
شست و شوی فرش
یکی طرز های تازه کردن فرش ، شستشوی بی نقص فرش میباشد. بعضی اوقات شستشوی بدون نقص فرش ضروری می‌شود و هیچکدام از طریق های تازه کردن فرش نمی تواند به مانند شستشوی بدون نقص در تازه کردن فرش تاثیرگذار باشد. در شرایطی‌که قابلیت و امکان شتشوی فرش در خانه را دارید بایستی اعتنا متعددی هنگام شستشوی فرش اجرا دهید. البته بهتر میباشد که سالی یک توشه شستشوی فرش را به یک قالیشویی دارای اعتبار بسپارید. شستشوی بدون نقص فرش سبب میشود تا مانند روز نخستین درخشان و منزه چشم گردد. از آن جا که این طریق از مهم‌ترین طریق های تازه کردن فرش به حساب آورده می شود درپی به روش درست شستشوی فرش در خانه اشاره میکنیم :

برای شستن فرش آن را در محل محکم و شیب دار و پاک پهن کرده و سطح فرش را کاملا تر نمایید.
با به کارگیری از محلول آب ولرم و شامپوی فرش و اسفنج تمامی سطح فرش را بشویید.
بعداز اتمام مرحله دوم ، سطح فرش را با آب آنقدر بشویید که همه مایع شوینده از فرش بیرون خواهد شد.
بعد از اتمام روند شستشو ، فرش را در شیب تند قرار دهید تا به‌تدریج کم آب گردد .
یکنواخت بودن فرش هنگام پهن کردن بسیار اصلی میباشد .

 

 


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۱:۲۳ توسط:علی موضوع: نظرات (0)