مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

چهار راه عجیب برای تمیز کردن فرش در منزل که نمی دانستید!


فرش اهل ایران تمامی مکان عالم زبانزد خاص و عام میباشد قالیشویی در مشهد  و هر هر که مقداری داده ها داشته باشد خیلی زود می‌تواند فرض اصیل اهل ایران را از روی نقش و رنگ یا این که بافت آن تشخیص دهد.
اهل ایران‌ها به فرش عشق متعددی دارا هستند و فرقی نمی‌نماید دستباف یا این که ماشینی باشد، اصلی این میباشد که ما خیلی برای فرش‌هایمان اهمیت قائلیم و به طبع می بایست منازلمان مزین به اشکال فرش باشد. گرچه فرش‌های بی‌کیفیت چینی یا این که ترکیه‌ای نیز در بازار وجود داراست اما هیچ ‌کدام نمی‌تواند مکان فرش، قالی یا این که گلیم‌های بافته گردیده به دست هنرمندان تبریزی، کاشانی، قمی، کرمانی یا این که … را بگیرد.
فرش‌ها رنگ و نقش متفاوتی دارا‌هستند و هر کسی بسته به ذوق وسلیقه خویش مدلی را گزینش می‌نماید اما نکته جایی میباشد که زیرا فرش‌ها ذیل پا یا این که تحت دیگر وسایل خانه پهن میگردند خیلی زیاد در معرض مشکلاتی زیرا پاره گی، زدگی، رنگ‌رفتگی، سوختن، حاد‌شدن ریشه‌ها یا این که تمیز نشدن لکه‌ها قرار دارا‌هستند که در شکل بروز اینگونه اتفاقاتی می بایست بگوییم انگار در یک خانواده اهل ایران فاجعه صورت داده میباشد.

ولی فرش‌ها و قالی‌ها بسته به اینکه از چه محصول یا این که از چه مدل و سیاقی بافته گردیده باشند، استحکام متفاوتی دارا هستند اما به هر درحال حاضر رخداد در هر قوانینی ممکن میباشد فیس دهد. رفوگران و صنعت رفوگری را می بایست تکمیل کننده قالی‌بافی دانست و مطلقا رفوگری یک پیشه بسیار تخصصی میباشد. اما در بعضی مورد ها می‌قدرت با یه خرده طاقت و توجه در خانه نیز فرش‌ها را به صورت قابل قبولی رفو کرد. با ما در شیپور همدم باشید تا چندین نکته را به شما فراگیری دهیم.

۱٫ در حالتی‌که سازه به دلایلی فرش شما مبتلا فرورفتگی یا این که گودال گردیده‌است که ظواهر آن را بسیار زشت جلوه میدهد. خیلی ریلکس می توانید این اختلال را برطرف نمایید. برای مثال می توانید در گودال‌ها یک قطعه یخ بیندازید و حدود یک ساعت شکیبایی فرمائید تا پرزهای خوابیده فرش به شرایط قبلی گشوده خواهد شد. یااینکه می توانید خیلی خشک در گودال بریزید و با قراردادن دستمال مرطوب روی آن و اتوکردن آهسته کاری فرمایید که پرزها به موقعیت طبیعی برگردند. صرفا یادتان باشد اتو خیلی داغ نباشد و پس از جاری ساختن فعالیت هم نصیب تصحیح گردیده را برس بزنید.

۲٫ شاید حس فرمائید رنگ فرش شما مانند پیشین وجود ندارد و با شستشو هم صحیح نمیشود. پس بهتر میباشد دست به عمل گردید. مقدار متعددی نشاسته ذرت را روی فرش بپاشید و پس از یکی‌از دوساعت آن را با جاروبرقی توده فرمائید تا ملاحظه کنید چه اعجاز‌ای فیس دده میباشد.
۳٫ یکی‌از عذاب‌آورترین اشتباهات برای فرش بروز لکه روی آن به ویژه در فرش‌های رنگ پر‌نور یا این که دیرین میباشد که می بایست بدانید چطور آنها‌را تمیز نمائید. ابتدایی‌ترین امور را نسبتاً کلیه می دانند. زمانی مایعاتی زیرا چایی یا این که نوشابه روی فرش سرازیرشد بایستی سریعا آن را با قاشق برداشت تا به باطن فرش رسوخ نکند

و بعد از آن هم با دستمال نخی سپید آن را آنقدر کم آب کرد که لکه‌ای روی فرش نباشد. یادتان باشد بهتر میباشد توشه اولیه دستمال مرطوب و آغشته به صابون خانگی یا این که مایع فرش‌شویی با

۴٫ برای منزه‌کردن لک‌ها بهتر میباشد نخستین فرش جارو زده خواهد شد و سپس از ماست به کارگیری نمائید تا اثر شگفت‌انگیزش را ملاحظه کنید. از موادی زیرا محلول نمک و ریکا یا این که شامپوی فرش نیز می‌قدرت به کار گرفت.

در حال حاضر که فرش‌تان جانی جدید گرفته میباشد و قصد دارید فرش نو بخرید میتوانید مثال کهن جانور در خانه خویش را با یک اطلاع رسانی مجانی در وب سایت شیپور به فروش برسانید و خیالتان هم شل میباشد که فرش سوای مشکلی را به خریدار تحویل داده‌اید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۶:۴۸ توسط:علی موضوع: نظرات (0)