مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

روش صحیح جاروبرقی کشیدن فرش

طرز درست جاروبرقی کشیدن فرش
تمامی دوست دارا‌هستند تا منزل ای پاک داشته باشند. مشاهده منزل ای آلوده و کثیف که کلیه چیز در آن درهم و برهم میباشد، خوشایند هیچکس وجود ندارد. قالیشویی در مشهد چه بسا که با مشاهده اینگونه فضایی، حس سرو صدا کرده و تا آن را پاک نکنیم، خیالمان شل نمی‌شود. اکنون یکی ابزارهای موثری که به نظافت خانه یاری کرده و پاکیزگی را در آن برقرار می سازد؛ جاروبرقی میباشد. البته آنچه که اساسی به لحاظ می‌رسد؛ طریق درست جاروبرقی کشیدن فرش چیست؟

اینکه تنها جاروبرقی را در دستانتان بگیرید و آغاز به جارو کشیدن نمایید، کفاف نمی دهد. شما بایستی اصول درست جاروکشی را هم بدانید. در‌صورتی‌که جارو کشیدن را به صحت جاری ساختن دهید، با این عمل، هم از شر آلودگی ها خلاص گردیده و هم بازدارنده از جراحت های بدون شوخی به فرش خواهید شد. این یک واقعیت میباشد که جارو کشی خطا میتواند بلاها و صدمات دور از شوخی را متوجه فرش سازد.

جاروبرقی صحیح فرش، مانعی برای جراحت به فرش

نکاتی درباره جاروبرقی کشیدن
درین قسمت میخواهیم تا نکاتی را درباره‌ی طریق درست جاروبرقی کشیدن فرش اعلام کنیم. نکاتی که به شما یاری می نمایند تا از این پس به صدق جارو بکشید. هر کاری، اصول خاص خویش را داشته و کشیدن جاروبرقی هم از این قاعده جدا نیست. در‌پی به مطرح شدن نکته هایی اساسی در‌این خصوص خوا‌هیم پرداخت:

گردآوری ذرات و زباله های درشت


جاروبرقی کشیدن فرش
قبل از اینکه آغاز به جارو کشیدن فرمائید؛ بایستی زباله های درشت را از روی زمین بردارید. در حالتی که جاروبرقی، این زباله ها را بخورد، ممکن میباشد در دیرهنگام مبتلا عیب و خلل خواهد شد.

تکان درست مجموعه

طریق تکان مجموعه جاروبرقی نیز اصلی میباشد. می بایست مجموعه جاروبرقی را صرفا به سمت پرزهای فرش به جنبش درآورید.

به آرامی جارو کشیدن
شتاب در هیچ کاری عالی وجود ندارد؛ حتی‌در حین اعمال نظافت. پس زمانی میخواهید جارو بکشید؛ این فعالیت را به آرامی اعمال دهید.

عدم چرخاندن جاروبرقی

شما میتوانید جاروبرقی را گاهی در بر خلاف پرزهای فرش هم به جنبش درآورده و آن را به سمت چپ یا این که راست هم جنبش دهید؛ ولی هیچ گاه آن را روی سطح فرش نچرخانید. این شغل هم زخم های والا پیرو خواهد داشت.

به کار گیری از محرمانه های گوناگون جارو

جاروبرقی از خصوصی های گوناگون منتفع است. محرمانه خرد را بایستی برای نقاطی که دسترسی دشوار تری دارا هستند، به کار گیری فرمایید. محرمانه منحصر به فرد را هم می بایست به مبل و فرش های دستباف تخصیص دهید.

رعایت تعداد دفعات جاری ساختن این فعالیت

برای جارو کشیدن بایستی تعداد دفعات را هم رعایت نمایید. به عنوان مثال در صورتی خانه شما نادر تردد میباشد و در فضایی ساکت و خلوت واقع گردیده، هفته ۱ یا این که نهایتا ۲ توشه این شغل را اعمال دهید. اما در‌حالتی که خانه شما پرتردد میباشد و در فضای نامرتب واقع گردیده، عالی میباشد هفته ای چنددفعه این شغل را بکنید.

بیشتر بخوانیم: چه‌گونه فرش را درخشان کنیم؟
ارتفاع قدمت فرش با کشیدن جاروبرقی
در صورتیکه تر و تمیز و با تمرکز فرش ها جاروبروقی گردد نیاز شستشوی آنها در قالیشویی کمتر گردد همین فرآیند سبب می گردد که قدمت فرش ارتقا یابد. اما فعلا قالیشویی هایی می‌باشند با رعایت تکنیک های صحیح شستشو آسیبی به قالی ها نخواهد رسید. قالیشویی با فایده گیری از واپسین تکنولوژی در ارتباط شستشوی فرش تنوانسته خدمتی جدید ارائه دهد.


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۲:۰۸ توسط:علی موضوع: نظرات (0)