مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

فرش سجاده ای با کیفیت در کدام شرکت تولید می شود ؟


فرش محرابی، فرش مسجدی، سجاده فرش، فرش نمازخانه

زیبایی طبیعت در فرش سجاده ای، سجاده فرش ، فرش مسجد،  قالیشویی در مشهد  فرش محرابی اهل ایران اثرها هنری دستی

عموم کشور‌ایران در سراسر عالم برای مثال نگارگری تذهیب، تشعیر، منبت کاری، خاتم، کاشی سازی، کاشی

کاری، مینیاتور، خوشنویسی، رنگرزی، که قالی چکیده و عصاره آنها میباشد آرم می‌دهد که همواره

طبیعت الهام نصیب هنرمندان در خلق و خوی اثر ها هنری و گرانبها وی بوده میباشد.

 

ساخت او‌لین فرش سجاده ای ۱۵۰۰ کتف در کمپانی فرش گل نرگس کاشان

 

زیبایی طبیعت در فرش سجاده، سجاده فرش، فرش مسجد، فرش محرابی اهل ایران
اثرها هنری دستی عموم کشور ایران در سراسر دنیا برای مثال نگارگری تذهیب، تشعیر، منبت کاری، خاتم، کاشی

سازی، کاشی کاری، مینیاتور، خوشنویسی، رنگرزی، که قالی چکیده و عصاره آنها میباشد آرم می‌دهد

که همواره طبیعت الهام قسمت هنرمندان در خوی اثرها هنری و نفیس وی بوده میباشد.

 

 

نقش آفرینی هنرمندان طراح با منفعت گیری از منبع لایزال طبیعت در حین تاریخ دیرپای فرش کشور‌ایران

تنوعی بی حد و مرز به طرح و نقشی این دستبافته کادو نموده است تا آنجا که پژوهشگران شماره طرح های

فرش کشور‌ایران را با تعداد طراحان و بافندگان آن قابل قیاس دانسته اند.

در تحت به تنی چند از طرح ها اشاره خوا هیم کرد:

 

طرح جانمازی:
طرح سجاده فرش، فرش سجاده، فرش مسجد، اختصاصی نماز میباشد،

این فرش سجاده ای،سجاده فرش ،فرش سجاده ای، فرش جانمازی، فرش نمازخانه، فرش مسجدی،

فرش محرابی، فرش محراب دار، سجاده،فرش تشریفاتی ها که در اندازه قالی کوچک بافته میشود اعم از آن

که از مال قالی یا این که گلیم باشد یا این که جاجیم دارنده نقش و نقش مایه هایی متمایز میباشد.

 

ایجاد فرش سجاده ای متناسب با وضعیت آب و هوایی هر حوزه‌ و ذوق و سلیقه اشخاص هر حیطه ، با گزینش دکوراتورهای حرفه ای در کمپانی فرش گل نرگس کاشان

در نوعی از این قالی‌کوچک ها حتی مکان دست در بالای فرش سجاده ای ، فرش محرابی، سجاده فرش،فرش مسجد در چهارخانه ای و به صورت پنجه دست یا این که

گل های گوناگون بافته می‌گردد. فرش، طرح جانمازی گهگاه فارغ از لبه ست.

 

طرح چندین محرابی(طرح موضوع بی آلایش یا این که کف بی آلایش):
پباده سازی از سجاده فرش، فرش سجاده ای، فرش مسجد، میباشد که قضیه یا این که کف آن بی آلایش و فارغ از نقش یا این که خلوت بافته می گردد.

 

درین طرح خصوصیات نقش سجاده فرش عوض می شود برای مثال ممکن میباشد فرش سجاده ای،

سجاده فرش ،فرش سجاده ای، فرش جانمازی، فرش نمازخانه، فرش مسجدی، فرش محرابی،

فرش محراب دار، سجاده،فرش تشریفاتی لچک ترنج یا این که طره دار نیز باشد که در‌این‌صورت‌ در تعریف و تمجید هر

دوی این خصوصیات بیان می شود به عنوان مثال “لچک ترنج مسئله معمولی” یا این که “طره دار مسئله معمولی”

 

پباده سازی فرش یکدست برای مساجد و نمازخانه ها در کمپانی فرش گل نرگس کاشان

 

طرح سجاده فرش سلطان عباسی:
برنامه ای از قالی کوچک میباشد که معمولا در نصفه بالایی آن آیاتی از قرآن بافته گردیده و فرم کلی آن به طور نقشی از محراب میباشد.

بعدها ساده این قالی‌کوچک به نحوی در لحاظ گرفته می گردد که یک نفر به راحتی بر روی آن نماز می گزارد.

در‌این طرح هیچ یک از بخش های طولی فرش سجاده ای، سجاده فرش، فرش محرابی،

سجاده فرش ، فرش مسجد تکراری و قرینه سازی وجود ندارد. طرح های سجاده ای و محرابی و

نقش و نقش مایه های رایج در آن بر حسب مورد های فرهنگی و هنری فی مابین اقوام بافنده تغییرات بسیار داراست.

به صورت نمونه فرش سجاده ای،سجاده فرش ،فرش سجاده ای، فرش جانمازی، فرش نمازخانه،

فرش مسجدی، فرش محرابی، فرش محراب دار، سجاده،فرش تشریفاتی های ناحیه قفقاز به طور

هندسی و کناره دار و خطوط راست و شکسته و گهگاه کتیبه دار میباشد و از نقش حیوان ها نیز برخوردار است.

در طرح های محرابی بلوچی، افغانی، ترکستان، نقوش حیوان و بشر در اصل به فعالیت نرفته و

این سجاده فرش ها با نقاشی کردن “مسئله قرمز رنگ سیر سبز” نقاشی کردن گردیده اند.

 

طرح سجاده ای یا این که “طرح سجاده ای سلطان عباسی”:
طرح فرش سجاده ای، سجاده فرش، فرش مسجد، فرش محرابی ، سجاده بعد از ظهور اسلام
بوسیله هنرمندان مسلمان ریخته شد و این سجاده فرش ، سجاده از صدها سال پیش تحت عنوان
زیرانداز برای نمازگزاران آیتم به کار گیری قرار گرفته میباشد.

 

در حال حاضر سجاده فرش ، فرش محرابی، فرش مسجد، فرش سجاده ای ، بافی یکی‌از فن های متداول و
آشنا در هنر و صنعت فرشبافی ایرانیان میباشد که پیرامون تاریخ به کار گیری از سجاده توسط مسلمانها نوشته اند که:
او‌لین فرش سجاده،سجاده فرش ،فرش سجاده ای، فرش جانمازی، فرش نمازخانه، فرش مسجدی،
فرش محرابی، فرش محراب دار، سجاده،فرش تشریفاتی هایی که به‌این مراد آیتم استعمال قرار می گرفته “خمرا” دارای شهرت بوده و
از برگ درخت رطب ساخته و با سوزن دوزی تزیین می شده است.
اکنون رایج ترین طرح و نقش سجاده نقش گنبد و محراب است.
سابق ترین بافت سجاده وابسته به یک مینیاتور اهل ایران مرتبط با قرن هشتم هجری قمری میباشد که در آن تصویر حضرت محمد (ص) در وضعیت مشاجره و مصاحبه پباده سازی شد‌ه‌است.
فقط تزیین آن واژه “الله” میباشد که بر راز محراب و کناره آن به زیبایی به عمل رفته میباشد.
بافتن طرح فرش سجاده ای، سجاده فرش، فرش محرابی، فرش مسجد ،سجاده از اوایل قرن هفدهم
میلادی(قرن یازدهم هجری) اشاعه بدون نقص یافته و از قالی‌کوچک های بافت قرنها ۱۱-۱۲ هجری قمری مثال های باارزش و گرانبهایی باقی‌مانده که در حالتی‌که چه تعداد آن‌ها نسبت به مقدار ایجاد بسیار نادر میباشد ما علامت دهنده پیشرفت هنر سجاده فرشبافی میباشد.
فرش سجاده ای اهل ایران با محراب منحنی و نقش مایه های دکوری گل و بوته و پیکره دار و حواشی و کتیبه هایی از آیه ها قرآن و اشعار در موضوع دقت به باری تبارک و نیز شماره هایی از حزوف ابجد مانند “۱۱۰-۲۲-۱۲۱” که با لغت ها مقدس مطابق اند بافته گردیده‌است.
در فرش سجاده ای،سجاده فرش، فرش مسجد، فرش محرابی ، سجاده آناتولی و آسیای صغیر تصاویر بشر و حیوان ابدا چشم نمی‌شود.
طرح سجاده صف:
در بعضی از گوشه های سجاده ای به ویژه سجاده های آناتولی یکسری محراب بافته گردیده که احتمالا این فرش ها به هنگام نماز جماعت در مسجد ها تحت عنوان ذیل انداز جهت استعمال مردم نمازگزاران آیتم افتتاح قرار می گرفته میباشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۰:۱۸ توسط:علی موضوع: نظرات (0)