مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

ترمیم بید زدگی با خدمات قالیشویی


ترمیم بید زدگی با سرویس ها قالیشویی
یکی خدماتی که در قالیشویی های مجاز شکل میگیرد، رفوگری فرش های بید زده و مجروح میباشد. ممکن میباشد بید خوردگی از روی قالی، تحت قالی و پشت یا این که از هر دو طرف آن باشد. به گونه ای که، تارها از رو یا این که ذیل معلوم و گره و پرز قالی از میان رفته باشد. قالیشویی در مشهد

در قالیشویی ها در صورتی قالی شما نفیس و با ارزش باشد، مجموع پرزهای ما‌نده از بید زدگی را خارج نمی آورند، بلکه آن‌ها‌را چه بید زدگی از روی فرش باشد چه از پشت فرش، آن‌ها‌را تروتمیز میکنند.

البته در قالی های بی آلایش تمام محوطه بید زدگی را از پرز قالی منزه میکنند و شغل ترمیم را جاری ساختن می دهد.
در مرحله آن‌گاه فرش از از نصیب پشت پهن نموده و پیاله ای پایین بخش بید خورده قرار می‌دهند و از خامه ای که متناسب با نقشه آن بخش از قالی میباشد، به کار گیری می کنند. رفوگری باید این عمل را گره به گره، رج به رج مبتنی بر رنگ و نقش فرش ایفا دهد تا به طور کامل نصیب بید خورده لبریز گردد.

جهت اگاهی از تعرفه ارزش برای ترمیم فرش های بید زده اینجا کلیک نمایید.

کلیک نمایید


چطور از بید خوردگی فرش پرهیز کنیم؟
فرش یا این که تابلو فرش خویش را در عصر­‌های وقتی منظم نظارت نمائید. همینطور دست‌کم هفته‌­ای یک توشه آن را جارو نمائید. چون بید زدگی صرفا در حالت مرطوب و نمناک ظواهر نمی­خواهد شد. بلکه تاخوردگی­های فرش یا این که بخش­هایی که تحت مبل یا این که اسباب دیگر قرار گرفته­‌اند نیز مستعد بید خوردگی می‌باشند.
درصورتی که قصد به کارگیری از فرش خویش را ندارید و می­خواهید آن را انبار فرمائید، آغاز گرد و خاک آن را بگیرید. می­توانید از مواد ضدعفونی کننده برای ضدعفونی کردن فرش به کارگیری فرمایید. جهت فیض‌­گیری خوب از نفتالین سود بگیرید. بدین شکل که قرص­های نفتالین را کوچک کرده و لا به لای فرش قرار دهید. ولی دقت داشته باشید که نفتالین ماده­ای بسیار سمی میباشد. آن را در معرض دست خردسال ها قرار ندهید.
هنگام استعمال از نفتالین به طبع از دستکش و ماسک فیلتردار استعمال فرمائید. به این دلیل که حتی استشمام بوی نفتالین ضرر و زیان متعددی دارااست. برای قرار دادن نفتالین لای فرش نیز خوب میباشد این شغل را در فضا آزاد ایفا دهید.
فرش را در کاورهای پلاستیکی لوله نکنید. به مکان آن از ورقه یا این که پارچه استعمال فرمایید.
در‌صورتی‌که باطن فرش نفتالین گذارده­اید، آن را در انبار و جایی غیر وابسته از جای ­های مالامال تردد منزل حفظ فرمایید. همینطور هیچوقت فرش را در اطراف­های مرطوب و نمناک قرار ندهید. خوب میباشد فرش در محلی خنک، فاقد رطوبت و با تهویه مطلوب حفظ گردد.

در‌صورتی‌که تصمیم به به کار گیری از نفتالین ندارید، می­توانید از محلول­های ضد بید جان دار در بازار به کار گیری فرمائید.

درصورتی که روی فرش اثر ها بید خوردگی مشاهده کردیم، چه عمل کنیم؟
زمانی که علامت‌­های بید زدگی یا این که موردها مشکوک را روی فرش مشاهده کردید، سریع دست به عمل گردید. محل متبوع را محلول­های ضد بید بشویید. شاید استعمال از اسپری­های حشره کش نیز اثرگذار باشد و بازدارنده رویش حشرات موذی گردد. خوب میباشد از دستکش به کارگیری کرده و برای مدتی محل را رخنه‌ نمائید. بعد از آن فرش را به یک رفوگر ماهر بسپارید. در‌صورتی‌که بید زدگی سطح متعددی از فرش را زیر اثر قرار داده، آغاز مایحتاج میباشد تک تک فرش سم پاشی خواهد شد. آن گاه به یک قالیشویی دارای اعتبار جهت شستشو داده گردیده و به دنبال به رفوگر ودیعت گردد.

 

 

 


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۳:۴۴ توسط:علی موضوع: نظرات (0)