مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

شستن فرش در منزل، چطوری ممکنه؟


شستشوی فرش و یا این که شامپو فرش زدن در روز ها منزل تکانی عید مستلزم فهمیدن نکات اصلی منزل تکانی میباشد که با درک کردن آن ها می‌توانید  قالیشویی در مشهد بهتر از قبلی فرش و موکت را شستشو دهید.با دلگرم یار باشید.

شستشوی فرش در خانه مستلزم فضای مطلوب میباشد تا بتوانید به راحتی آن را بشویید. در صورتی فرش منزل شما بیشتر از ۶ متر میباشد، به انگیزه پیروی از فرهنگ و تمدن سوئیت نشینی بهتر میباشد آن را به شرکت ها کارشناس قالیشویی بدهید. البته در‌صورتی‌که بعد ها کمتری دارا هستند با رعایت مصرف با صرفه آب می‌توانید آن را در منزل بشویید. پیش از شستشوی فرش بهتر میباشد گرد و غبار آن را از فی مابین ببرید. شما می‌توانید با تکاندن فرش گرد و غبار آن را بیرون فرمائید و با جاروی دستی آن را پاک نمایید. مراقب باشد که ضربه شدید تار و پود فرش شما‌را مبتلا جراحت نکند.


تبلیغ

سا‌عتها متعددی با تلفن همراه هستی مراقب چشمت باش! اپتی ویژن تکمیل کننده موءثر بصیرت

مشاهده


برای شستشوی فرش می بایست مطمئن گردید فرش رنگ نمی دهد. چه فرش شما دستبافت باشد و چه ماشینی رنگ دادن جراحت دورازشوخی به آن میزند. برای اینکه بدانید این رخداد می افتد یا این که خیر، یکپارچه یا این که دستمال سپید مرطوب را روی سطح فرش بکشید. درصورتی که پارچه مرطوب رنگ گرفت، بهتر میباشد فرش را به شرکتهای قالیشویی بسپارید.

نکات طلایی شستشوی فرش در منزل
برای شستشوی فرش در خانه بهتر میباشد از سطحی دشوار و شیبدار به کار گیری فرمائید تا آب مازاد بتواند بیرون خواهد شد. سکو حرارت آب را روی حد میانگین نگعدارید و آب ولرم شایسته ترین وضعیت آن میباشد.
در شستشوی فرش از ماده های شوینده قلیایی استعمال نکنید و اسیدیته خنثی را به فعالیت ببرید. پودر شستشوی دستی، شامپو فرش، پودر صابون خانگی و ریکا مطلوب می‌باشند و در صورتی‌که کثیفی فرشتان چندان زیاد وجود ندارد یا این که لکه چربی نیست، از شوینده رقیق گردیده با آب به کار گیری فرمایید.
بعداز شستن فرش آن را خوب آبگیری نمائید و با حوله ای پرزهای مازاد آن را بگیرید. چنانچه می پندارید ممکن میباشد رنگ بدهد اذن دهید برای ساعتی در به عبارتی وضعیت بماند تا رنگ به بخش های دیگر جریان پیدا نکند.
برای کم آب شدن فرش، آن را از پشت و در فضای آزاد بدور از فروغ آفتاب پهن فرمایید. معلق کردن فرش ابدا پیشنهاد نمی‌شود زیرا سبب جراحت به بافت فرش می گردد. از وسایل گرم کننده و حرارتی برای کم آب کردن فرش به کار گیری نکنید.
نکته مهمی که در شستشوی فرش در خانه وجود دارااست این میباشد که در درحال حاضر پهن کردن فرش نباید مجدد روی آن آب بگیرید زیرا ریشه های فرش زرد رنگ می گردند.
پس از کم آب شدن فرش آن را با یک برس به آرامی برس بزنید تا طرح ها مکان خویش قرار گیرند.


شستشوی فرش و شامپو فرش کشیدن
برای شست و شوی فرش ها طرز های زیادی وجود داراست. شایسته ترین شیوه برای شستن فرش ها این میباشد که آنان‌را به موسسات دارای اعتبار قالی شویی بسپارید و با خاطر شل به سایر شغل های خویش برسید. در صورتی فرش هایی دستباف با بافت ابریشمی دارید و وقت کافی هم در مشت دارید، قطعا برای شست و شوی آنها به موسسات دارای اعتبار قالیشویی مراجعه‌نمایید و مطمئن باشید ان ها این عمل را بهتر از شما انجم می‌دهند و فرش شما مبتلا جراحت نمی‌شود. البته در حالتی که فرش های شما آن قدری آلوده نیستند که بخواهید برای شست و شوی آن‌ها هزینه متعددی بپردازید و به شرکتهای قالی شویی مراجعه نمایید پس خودتان دست به فعالیت گردید و با ترفند هایی که در پی آمده کثیفی ها را از صورت فرش خویش بزدایید و آنان‌را برای گام های مهمانان بهاری خویش مهیا فرمائید.

همینطور بخوانید:

منش های مطلوب برای از دربین بردن لکه روی فرش

زیباترین فرش های کاشان نو 2017

نکات دیدنی برای شستن فرش ها در خانه

روند شامپو فرش کشیدن


در مرحله اولیه بایستی از یک جاروبرقی با مکش بالا به کارگیری نمایید و گرد و غبار را از لا به لای تاروپود فرش خویش خارج بکشید. در صورتی این گرد و غبار ها میان پرز ها باقی بماند، ممکن میباشد منجر ناپاک تاب شدن فرش شما گردد.
برای کشیدن شامپوی اختصاصی به روی فرش از برس هایی با بافت قابل انعطاف استعمال نمایید، برس های سیمی و یا این که زبر به تار و پود فرش شما زخم می‌زند.. این یک کدام از نکاتی میباشد که می بایست بسیار به آن دقت فرمائید.
برای تصحیح کردن محلول شست و شو مسلما از آب ولرم استعمال فرمائید، آب داغ بافت فرش را در گیر زخم می نماید و آب سرد هم توان تمیز کنندگی متعددی ندارد پس شایسته ترین آیتم آب ولرم میباشد.
یک کدام از دیگر از نکات بسیار اساسی تعیین شامپو فرش مطلوب میباشد. این گزینش بستگی به متاع فرش شما داراست. شامپو فرش هایی با درصد تحت خواص اسیدی و فاقد جوهر نمک برای شما در حق تقدم می باشند.
10 نکته قابل توجه برای شستن فرش و موکت در خانه


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۲۶:۴۵ توسط:علی موضوع: نظرات (0)