مقالات رسمي و تخصصي فرش و قاليچه مقالات رسمي و تخصصي فرش و قاليچه .

مقالات رسمي و تخصصي فرش و قاليچه

شستشوي تشك خوشخواب

يكي موردها پاكيزگي و نظافت در هر منزلي شستشوي تشك خوشخواب تخت ها است. معمولا تشك ها را به وسيله ملافه و كاور كوشش مي نمايند منزه نگه دارا‌هستند اما به خيال مرور فرصت و گرد و خاك و يا اين كه ريختن مايعات بر روي تشك مجبور به شستشوي آن ها مي‌باشيم. تشك هاي تخت معمولا بصورت طبي، فنري و خوشخواب هستند. قاليشويي در مشهد

در اصل شستشوي تشك خوشخواب با آب فعاليت خطا و نادرستي ميباشد و سبب ساز پوسيدگي تشك ميشود، به اين ترتيب توصيه ميشود جهت شستشوي تشك هاي تخت خويش از سرويس ها قاليشويي ها دراين مورد سود بگيريد.

شستشوي تشك ها امري ضروري ميباشد چرا‌كه ممكن ميباشد در باطن تشك حشرات ريزي مانند ساس وجود داشته باشند اين حشرات موذي در هنگام خواب از خون گرم بشر تغذيه مي نمايند. در‌حالتي كه بر روي تشك خويش لكه هاي قهوه اي رنگ خرد خرد داريد احتمال زياد در باطن تشك ساس وجود داراست.
از آنجايي كه تشك در معرض خاك ميل كردن است، ميتواند محل خير براي معاش مايت ها باشد.

>> مايت ها موجودات بسيار ريزي مي‌باشند كه از مواد جان دار در گرد و خاك هوا تغذيه مي كنند.

درصورتي كه مبتلا سرفه و حساسيت مي باشيد مطلقا بايد نسبت به شستشوي تشك خوشخواب خويش مبادرت كنيد.

استدلال ديگر كه باعث آلودگي تشك تخت ميگردد، تعرق تن در هنگام خواب است كه‌اين تعرق باعث كثيفي و رايحه بد تشك مي‌گردد. همينطور ريزش پوست مرده آدم بر روي تخت منجر تجمع باكتري و قارچ بر روي تشك ميشود.

درپي به طريق سرويس ها قاليشويي ها در مورد شستشوي تشك خوشخواب ها خوا‌هيم پرداخت.


شيوه هاي شستشوي تشك خوشخواب در قاليشويي
از آن جا كه تشك هاي خوشخواب هنگفت و حجيم مي باشند، شستشوي آن ها در محل و به وسيله دستگاه هاي بخار شوي شكل مي‌گيرد.

در مرحله شستشو، تشك به وسيله دستگاه شستشو كه مشمول وكيوم هاي كار كشته برا از در ميان پيروزي.

هرگونه جرم، آلودگي ، گردو غبار و … ميباشد، شسته و تميز مي شود. شغل با دستگاه شستشو بوسيله كارشنان با تجربه شكل مي‌گيرد.

اين دستگاه مشتمل بر شلنگي ميباشد كه آب و كف را مانند دستگاه بخارشوي روي فرش (خشكشويي فرش) مي‌كشد و در جا آب و كف را به باطن خويش مي‌كشد.

 

طريق خشكشويي تشك خوشخواب
مرحله خشكشويي مرحله بسيار مهمي ميباشد به اين دليل كه همان گونه كه اشاره شد باقي ماندن نم در تشك باعث پوسيدگي تدريجي آن مي شود. خشكشويي تشك مانند خشكشويي مبلمان در طول كوتاهي شكل ميگيرد و شما مي‌توانيد در پهنا دو يا اين كه سه ساعت به راحتي از تشك خويش استعمال كنيد.

آيا به طرز خانگي شستشوي تشك خوشخواب ايفا بدهيم؟
خلال به كارگيري از سرويس ها قاليشويي ها براي شستشوي تشك خوشخواب، طرز هاي خانگي نيز جهت شستشوي تشك ها وجود داراست البته از انجايي كه شستشو با آب قدمت را تشك را مي كاهد و بوي نم تشك بسيار نامطبوع ميباشد بهتراست از سرويس ها قاليشويي ها دراين باره منفعت بگيريد.
درصورتي كه دوست داشته باشيد مي‌توانيد تشك هاي خويش را در خانه نيز شستشو دهيد.

در صورتي‌كه تشك فنر دار وجود ندارد مي‌توانيد آن را در حياط يا اين كه ايوان و يا اين كه در خزينه پهن كنيد و آب داغ را روي تشك اسپري فرماييد و بعد ماده هاي شوينده ضد عفوني كننده اسپري فرماييد.

با اسفنج روي تشك را تماما بشوريد و مجدد آب داغ رو تشك اسپري كنيد.

دقت فرماييد كه آب نبايد به طور كامل وارد تشك خواهد شد و تنها بايد به سطح آن رسد.

به هيچ وجه آب را بي واسطه روي تشك نريزيد چون كه تشك مي پوسد و فنرهاي آن زنگ ميزند.

بعد از آن آن را در فضا گشوده در معرض فروغ و روشنايي خورشيد قرار دهيد تا كليه باكتري ها و آلودگي هاي از ميان برود.


برچسب: قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۵۲:۰۴ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

ترميم بيد زدگي با خدمات قاليشويي


ترميم بيد زدگي با سرويس ها قاليشويي
يكي خدماتي كه در قاليشويي هاي مجاز شكل ميگيرد، رفوگري فرش هاي بيد زده و مجروح ميباشد. ممكن ميباشد بيد خوردگي از روي قالي، تحت قالي و پشت يا اين كه از هر دو طرف آن باشد. به گونه اي كه، تارها از رو يا اين كه ذيل معلوم و گره و پرز قالي از ميان رفته باشد. قاليشويي در مشهد

در قاليشويي ها در صورتي قالي شما نفيس و با ارزش باشد، مجموع پرزهاي ما‌نده از بيد زدگي را خارج نمي آورند، بلكه آن‌ها‌را چه بيد زدگي از روي فرش باشد چه از پشت فرش، آن‌ها‌را تروتميز ميكنند.

البته در قالي هاي بي آلايش تمام محوطه بيد زدگي را از پرز قالي منزه ميكنند و شغل ترميم را جاري ساختن مي دهد.
در مرحله آن‌گاه فرش از از نصيب پشت پهن نموده و پياله اي پايين بخش بيد خورده قرار مي‌دهند و از خامه اي كه متناسب با نقشه آن بخش از قالي ميباشد، به كار گيري مي كنند. رفوگري بايد اين عمل را گره به گره، رج به رج مبتني بر رنگ و نقش فرش ايفا دهد تا به طور كامل نصيب بيد خورده لبريز گردد.

جهت اگاهي از تعرفه ارزش براي ترميم فرش هاي بيد زده اينجا كليك نماييد.

كليك نماييد


چطور از بيد خوردگي فرش پرهيز كنيم؟
فرش يا اين كه تابلو فرش خويش را در عصر­‌هاي وقتي منظم نظارت نمائيد. همينطور دست‌كم هفته‌­اي يك توشه آن را جارو نمائيد. چون بيد زدگي صرفا در حالت مرطوب و نمناك ظواهر نمي­خواهد شد. بلكه تاخوردگي­هاي فرش يا اين كه بخش­هايي كه تحت مبل يا اين كه اسباب ديگر قرار گرفته­‌اند نيز مستعد بيد خوردگي مي‌باشند.
درصورتي كه قصد به كارگيري از فرش خويش را نداريد و مي­خواهيد آن را انبار فرمائيد، آغاز گرد و خاك آن را بگيريد. مي­توانيد از مواد ضدعفوني كننده براي ضدعفوني كردن فرش به كارگيري فرماييد. جهت فيض‌­گيري خوب از نفتالين سود بگيريد. بدين شكل كه قرص­هاي نفتالين را كوچك كرده و لا به لاي فرش قرار دهيد. ولي دقت داشته باشيد كه نفتالين ماده­اي بسيار سمي ميباشد. آن را در معرض دست خردسال ها قرار ندهيد.
هنگام استعمال از نفتالين به طبع از دستكش و ماسك فيلتردار استعمال فرمائيد. به اين دليل كه حتي استشمام بوي نفتالين ضرر و زيان متعددي دارااست. براي قرار دادن نفتالين لاي فرش نيز خوب ميباشد اين شغل را در فضا آزاد ايفا دهيد.
فرش را در كاورهاي پلاستيكي لوله نكنيد. به مكان آن از ورقه يا اين كه پارچه استعمال فرماييد.
در‌صورتي‌كه باطن فرش نفتالين گذارده­ايد، آن را در انبار و جايي غير وابسته از جاي ­هاي مالامال تردد منزل حفظ فرماييد. همينطور هيچوقت فرش را در اطراف­هاي مرطوب و نمناك قرار ندهيد. خوب ميباشد فرش در محلي خنك، فاقد رطوبت و با تهويه مطلوب حفظ گردد.

در‌صورتي‌كه تصميم به به كار گيري از نفتالين نداريد، مي­توانيد از محلول­هاي ضد بيد جان دار در بازار به كار گيري فرمائيد.

درصورتي كه روي فرش اثر ها بيد خوردگي مشاهده كرديم، چه عمل كنيم؟
زماني كه علامت‌­هاي بيد زدگي يا اين كه موردها مشكوك را روي فرش مشاهده كرديد، سريع دست به عمل گرديد. محل متبوع را محلول­هاي ضد بيد بشوييد. شايد استعمال از اسپري­هاي حشره كش نيز اثرگذار باشد و بازدارنده رويش حشرات موذي گردد. خوب ميباشد از دستكش به كارگيري كرده و براي مدتي محل را رخنه‌ نمائيد. بعد از آن فرش را به يك رفوگر ماهر بسپاريد. در‌صورتي‌كه بيد زدگي سطح متعددي از فرش را زير اثر قرار داده، آغاز مايحتاج ميباشد تك تك فرش سم پاشي خواهد شد. آن گاه به يك قاليشويي داراي اعتبار جهت شستشو داده گرديده و به دنبال به رفوگر وديعت گردد.

 

 

 


برچسب: قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۳:۴۴ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

خدمات شيرازه دوزي قالي


شيرازه فرش چيست؟

واژه و كلمه شيرازه در فرهنگ و تمدن لغت دهخدا در معناي نوعي دوختن و بهم پيوستن اسناد كتاب، دفتر كار يا اين كه رساله با ابريشم و جز آن از دو سو ميباشد. در صنعت قاليبافي، به نوارهايي كه در دو طرف طولي فرش از بالا تا زير قرار دارا هستند كنار پيچ يا اين كه شيرازه فرش و يا اين كه حاشيه فرش ميگويند. قاليشويي در مشهد

در فرش هاي كهن به خصوص فرش هاي روستايي و عشايري جمهوري اسلامي ايران، شيرازه به صورت نواري به پهنا دو تا چهار سانتيمتر ميباشد ولي امروزه در فرش هاي تازه معمولا لوله اي صورت و تماما مدور مي‌باشند.

شيرازه فرش مانند يك كادر، فرش را دربرگرفته و خلال زيبايي از فرش در قبال ساييدگي، تر شدن قالي و… نگهداري مي كند.

از آنجايي كه مو بز مقاوم ترين الياف حيواني ميباشد كه رطوبت از آن عبور نمي نمايد و بيد نمي تواند آن‌ها را بجود، در اكثري از قالي هاي دستبافت كهن، بافندگان به مكان الياف پشم جهت استقامت بيشتر فرش، از مو سر بز براي شيرازه استعمال مي كردند.

در قاليشويي هاي مجاز سرويس ها شيرازه دوزي به سه نوع پايين شكل مي‌گيرد:

شيرازه منفصل
شيرازه دوزي متصل
شيرازه دوزي حصيري
در صورتيكه شيرازه فرش شما نياز به ترميم داراست ، مي‌توانيد عكس آن را براي كارشناسان ما بفرستيد تا سرويس ها ما يحتاج به آن را به شما بگويند.

هيبت مشورت قاليشويي
قالي هاي دستباف نياز بيشتري به شيرازه دوزي دارا‌هستند!
واضح ميباشد فرش هاي دستباف به جهت بافت و الياف ظريفتر نسبت به فرش هاي ماشيني نياز بيشتري به شيرازه دوزي و كناره دوزي پيدا مي نمايند.

قابل ذكر ميباشد كه‌اين شيرازه را مي شود به طريق مخصوصي هم تنظيم نمود.

جهت شيرازه دوزي منفصل، آغاز قالي را روي زمين پهن كرده و گوشه هاي آن را با قيچي منزه و صاف مي كنند.

آن گاه با سوزن و نخي كه مطلوب رج شمار قالي ميباشد، شيرازه را به آن ميدوزند.

موردنياز به ياد‌آوري ميباشد كه وارد و بيرون نمودن سوزن مدام نبايد در هر رج از يك رج معلوم قالي باشد.

اين در حاليست كه بالا بودن قيمت دنيوي و معنوي بودن قالي هاي دستباف را درين في مابين نبايد از خاطر پيروزي.

 


برچسب: قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۹:۱۹ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

پودر قاليشويي


شايد براي شما هم پرسش باشد كه از چه پودري براي قاليشويي به كار گيري مي گردد؟؟

براي شستشوي فرش هاي گوناگون از پودر قاليشويي به كارگيري مي شود، همانطور كه مي‌دانيد ماده شوينده نقش فراواني در چربي زدايي، درخشندگي و تميزي هر چه بيشتر فرش دارا هستند. قاليشويي در مشهد

اين ماده شوينده مشتمل بر پودر رخشتشويي، كلر، آب ژاول و… مي‌باشند كه هرمورد مزايا و معايب خويش را دارا‌هستند.

اما به طور كلي گزينش پودر مطلوب براي هر فرش به مال و نوع الياف آن بستگي دارااست.

در قاليشويي ها معمولا از پودر قاليشويي فله منحصربه‌فرد قاليشويي كه مطلوب براي به كارگيري در قاليشويي هاي هستند، به كار گيري مي نمايند.

اين پودر ها خصوصيت هاي خاص خويش را دارا هستند كه مطلوب جهت مصارف خانگي نيستند. پودر هاي فله منحصربه‌فرد قاليشويي ها معمولا بوسيله شركتهاي توليدي اهل ايران تهيه و تنظيم و ساخت ميگردند. درين دربين مي شود به اشكال پودر هاي قاليشويي فله كه به كار گيري كاربري در اطراف هاي خشكشويي مبلمان و كارواش ها دارا هستند، اشاره كرد.

اين پودر هاي شستشو بايستي قابليت و امكان لكه برداري از فرش تميز مانند لكه هاي :

تميز كردن لكه آدامس از فرش
شمع
جوهر
آبميوه
مايعات شيرين
لكه تخم مرغ
لكه چاشني
كاكائو
كيم
را از روي فرش يا اين كه قالي داشته باشند.

خلال اين اين پودرها مي بايست بتوانند از ثبت رنگ قالي ها، بافت و الياف فرش حفظ كنند.

پودرهاي قاليشويي را بشناسيد

شايسته ترين مواد شستشو براي شستن فرش
همانگونه كه در ابتدا اشاره شد جهت شستشو در قاليشويي ها معمولا از پودرهاي فله به كارگيري ميگردند.

ولي اين پودرها بايستي خصوصيت هاي خاص خويش را داشته باشند. اين پودرها نبايد موجب مخلوط رنگ يا اين كه از دربين رفتن رنگ فرش شوند اين قضيه به خصوص درخصوص فرش هاي دستباف بسيار اصلي و الزامي ميباشد.

شايسته ترين پودر قاليشويي براي فرش مي بايست فاقد خواص قليايي كه سبب زخم به بافت و الياف فرش ميگردد، باشد. پودر هاي فله اي شستشوي فرش در قاليشويي ها يكي توليدها توليدي كارخانجات مواد شستشو ميباشند. اين پودر ها به نحوه اي خاص ساخت گرديده و اكثر زمان ها بسته بندي نمي گردند و در بازار بصورت فله اي يافت ميشوند.
هم اينگونه مي اقتدار براي قاليشويي خانگي فرش، از پودر هاي تشكيل داد گرديده خانگي استفاه نماييم.


برچسب: قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۴:۱۵ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

آيا قاليشويي فرش نجس را پاك ميكند؟


نظافت و پاكيزگي از عناصر معاش هر شخص مسلمان ميباشد. سازه به گفته فرستاده (ص) پاكيزگي آرم ايمان ميباشد. يكي‌از وسايل خانه ما اهل ايران ها كه نياز به نظافت و تميزي دارااست، فرش ها و قالي هاي تحت پايمان مي‌باشند. قاليشويي در مشهد فرش ها دائما در درحال حاضر خاك به چنگ آوردن و آلوده و كثيف شدن با اشكال لكه ها از قبيل دمنوش، شير، چربي ها و بقيه خوراكي ها مي‌باشند.

از طرفي، از آنجايي كه فرشي كه در كف آشپزخانه پهن ميشود جهت آبگيري و لكه نشدن كف آشپزخانه است، اين فرش دائما در معرض چرك آلود و چرب شدن ميباشد. از اين رو شستن فرش ها بصورت متناوب امري الزامي ميباشد. البته نكته اساسي، شستشوي فرش نجس ميباشد.

اينكه لكه هاي فرش به خير و خوبي منزه شوند و درصورت نجسي در فرش، نجسي از ميان برود، از نگراني هايي ميباشد كه معمولا ذهن خانم هاي منزل دار مخصوصا خانم هايي كه كودك خرد دارا‌هستند را سرگرم نموده است. با سپردن قالي هاي خويش به سوله قاليشويي افرا، با اعتقادوباور از شستن فرش نجس، ديگر گرفتاري اي بابت نظافت فرش هاي خويش نداشته باشيد.

شستشوي فرش نجس با اصول اسلامي در قاليشويي
در هنگام شستشوي فرش ماشيني يا اين كه قالي دستباف مببايستي در شكل وجود لكه اي بر روي آن، آغاز لكه منزه خواهد شد. بسته به نوع لكه، از طريق هاي مختلفي به كارگيري مي كنند. به عنوان مثال براي نظافت كردن لكه دمنوش بايستي با يك قاشق آغاز بقاياي مايع دمنوش را از روي فرش گردآوري كرده بعد از آن مكان آن را با يك دستمال تر و مرطوب چند دقيقه ماساژ اعطا كرد و هيچ زمان نبايد از مواد شويند كه سبب ساز ثبت رنگ بر روي فرش ميشوند، به كار گرفت. نظافت كردن هر لكه نحوه و مواد ما يحتاج خويش را نياز دارااست. ولي درباره مواد نجس مانند ادرار، بايستي اين فعاليت مبني بر اصول اسلامي و ديني شكل گيرد تا نجاست تميز خواهد شد.

اين حادثه ممكن ميباشد براي مجموع عده اي كه در منزل نوباوه خرد يا اين كه حيوان خانگي نگه مي دارا‌هستند، رخداد بيفتد. در اينصورت در شرايطي كه ادار نو ميباشد،يك حوله سابق يا اين كه مجله روي آن قرار داده تا تماي خيسي خويش را به حوله يا اين كه خبرنامه پس بدهد آن‌گاه يه خرده اب سرد بر روي آن نصيب ريخته و با يك دستمال كم آب يا اين كه تي محل را كم آب نمائيد.

تا اينجا عين نجاست را تميز كرده ايم اما براي تميز كردن لكه ادراراز فرش ميتوانيم از محلول آب اكسيژنه، ريكا و جوش شيرين به كار گيري نماييم. دو تا سه قطره ريكا، سه قاشق غذاخوري جوش شيرين را در يك ليوان آب حل نموده و محلول را با اسپري بر روي لكه بپاشيد. پس از ده يا اين كه بيست دقيقه با فرچه يا اين كه دستمال محل متبوع را بسابيد. براي از ميان بردن بوي بد نيز مي قدرت فرش را جلوي آفتاب پهن كرد.

شستشوي فرش نجس در منزل قابليت و امكان پذير ميباشد؟
از آنجايي كه ما اهل ايران ها بر روي فرش هاي خويش نماز مي‌خوانيم بايد محل نمازگزار منزه باشد.

از اين رو كوشش در جهت مراقبت عصمت و نظافت فرش الزامي ميباشد.

بنابر احكام ديني در حالتي كه محلي با ادرار نجس گرديده باشد و بعد از آن كم آب گرديده باشد و ما محل ادرار را ندانيم.

آن فرش نجس ميباشد و نمي توانيم بر روي آن نماز بخوانيم در صورتيكه فرش نجس را در آفتاب پهن فرماييد گشوده هم نجس ميباشد.

و نمي اقتدار برروي آن نماز خوند مگر اينكه شسته خواهد شد در آن شكل براي نمازخواندن مطلوب ميباشد.

در شرايطي‌كه در خانه خويش فضاي مطلوب براي شستشو و وقت كافي داريد و از همگي مهمتر با احكام ديني جهت تميز كردن لكه هاي نجس شناخت داريد مي‌تواند با اصول مذهبي فرش خويش را درخانه بشوريد.

در غير اينصورت توصيه مي‌شود قالي خويش را به قاليشويي بسپاريد.

چون كه در قاليشويي با رعايت اصول مذهبي و ديني قالي شسته ميگردد و تميز و منزه به شما تحويل داده مي‌شود.


برچسب: قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۲:۵۶ توسط:علي موضوع: نظرات (0)