مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

آیا قالیشویی فرش نجس را پاک میکند؟


نظافت و پاکیزگی از عناصر معاش هر شخص مسلمان میباشد. سازه به گفته فرستاده (ص) پاکیزگی آرم ایمان میباشد. یکی‌از وسایل خانه ما اهل ایران ها که نیاز به نظافت و تمیزی دارااست، فرش ها و قالی های تحت پایمان می‌باشند. قالیشویی در مشهد فرش ها دائما در درحال حاضر خاک به چنگ آوردن و آلوده و کثیف شدن با اشکال لکه ها از قبیل دمنوش، شیر، چربی ها و بقیه خوراکی ها می‌باشند.

از طرفی، از آنجایی که فرشی که در کف آشپزخانه پهن میشود جهت آبگیری و لکه نشدن کف آشپزخانه است، این فرش دائما در معرض چرک آلود و چرب شدن میباشد. از این رو شستن فرش ها بصورت متناوب امری الزامی میباشد. البته نکته اساسی، شستشوی فرش نجس میباشد.

اینکه لکه های فرش به خیر و خوبی منزه شوند و درصورت نجسی در فرش، نجسی از میان برود، از نگرانی هایی میباشد که معمولا ذهن خانم های منزل دار مخصوصا خانم هایی که کودک خرد دارا‌هستند را سرگرم نموده است. با سپردن قالی های خویش به سوله قالیشویی افرا، با اعتقادوباور از شستن فرش نجس، دیگر گرفتاری ای بابت نظافت فرش های خویش نداشته باشید.

شستشوی فرش نجس با اصول اسلامی در قالیشویی
در هنگام شستشوی فرش ماشینی یا این که قالی دستباف مببایستی در شکل وجود لکه ای بر روی آن، آغاز لکه منزه خواهد شد. بسته به نوع لکه، از طریق های مختلفی به کارگیری می کنند. به عنوان مثال برای نظافت کردن لکه دمنوش بایستی با یک قاشق آغاز بقایای مایع دمنوش را از روی فرش گردآوری کرده بعد از آن مکان آن را با یک دستمال تر و مرطوب چند دقیقه ماساژ اعطا کرد و هیچ زمان نباید از مواد شویند که سبب ساز ثبت رنگ بر روی فرش میشوند، به کار گرفت. نظافت کردن هر لکه نحوه و مواد ما یحتاج خویش را نیاز دارااست. ولی درباره مواد نجس مانند ادرار، بایستی این فعالیت مبنی بر اصول اسلامی و دینی شکل گیرد تا نجاست تمیز خواهد شد.

این حادثه ممکن میباشد برای مجموع عده ای که در منزل نوباوه خرد یا این که حیوان خانگی نگه می دارا‌هستند، رخداد بیفتد. در اینصورت در شرایطی که ادار نو میباشد،یک حوله سابق یا این که مجله روی آن قرار داده تا تمای خیسی خویش را به حوله یا این که خبرنامه پس بدهد آن‌گاه یه خرده اب سرد بر روی آن نصیب ریخته و با یک دستمال کم آب یا این که تی محل را کم آب نمائید.

تا اینجا عین نجاست را تمیز کرده ایم اما برای تمیز کردن لکه ادراراز فرش میتوانیم از محلول آب اکسیژنه، ریکا و جوش شیرین به کار گیری نماییم. دو تا سه قطره ریکا، سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل نموده و محلول را با اسپری بر روی لکه بپاشید. پس از ده یا این که بیست دقیقه با فرچه یا این که دستمال محل متبوع را بسابید. برای از میان بردن بوی بد نیز می قدرت فرش را جلوی آفتاب پهن کرد.

شستشوی فرش نجس در منزل قابلیت و امکان پذیر میباشد؟
از آنجایی که ما اهل ایران ها بر روی فرش های خویش نماز می‌خوانیم باید محل نمازگزار منزه باشد.

از این رو کوشش در جهت مراقبت عصمت و نظافت فرش الزامی میباشد.

بنابر احکام دینی در حالتی که محلی با ادرار نجس گردیده باشد و بعد از آن کم آب گردیده باشد و ما محل ادرار را ندانیم.

آن فرش نجس میباشد و نمی توانیم بر روی آن نماز بخوانیم در صورتیکه فرش نجس را در آفتاب پهن فرمایید گشوده هم نجس میباشد.

و نمی اقتدار برروی آن نماز خوند مگر اینکه شسته خواهد شد در آن شکل برای نمازخواندن مطلوب میباشد.

در شرایطی‌که در خانه خویش فضای مطلوب برای شستشو و وقت کافی دارید و از همگی مهمتر با احکام دینی جهت تمیز کردن لکه های نجس شناخت دارید می‌تواند با اصول مذهبی فرش خویش را درخانه بشورید.

در غیر اینصورت توصیه می‌شود قالی خویش را به قالیشویی بسپارید.

چون که در قالیشویی با رعایت اصول مذهبی و دینی قالی شسته میگردد و تمیز و منزه به شما تحویل داده می‌شود.


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۲:۵۶ توسط:علی موضوع: نظرات (0)