مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

نکات قابل توجه هنگام خرید فرش


برای اینکه بتوانید ریلکس و ازادانه در بازار و مغازه های دارای اعتبار فرش بگردید قالیشویی در مشهد  و فرش متبوع و طبق ذوق وسلیقه ی خویش را بیابید ،بهتر میباشد وقتی مبادرت به خرید فرش فرمائید که ،بازار خلوت بوده و وقت کافی دراختیار داشته باشید ،تا اینکه بتوانید فرش گزینه پسند خویش را با یاری فروشنده و موعظه انان خریداری نمایید .

لحاظ فروشنده را بپرسید البته به صورت مطلق و دیده بسته سخن اورا قبول نکنید .

و همت فرمائید با استحضار و طاقت و صبر ،اعتنا کرده و فرش کیفیت بالا مد لحاظ خویش را تنظیم فرمایید .در هنگام خرید سوای رودر باید این عمل را بکنید و هنگام خرید فرش از فروشنده بخواهید که فرش ها را برای تان برگ زده و از در میان فرش های مو جود فرش متبوع خودتان را گزینش نمایید .

 

طرح و اندازه فاکتوری که در خرید فرش موءثر میباشد .

در خرید فرش دستباف ممکن میباشد نسبت به راس فرش ،دو طرف اختلاف چندین سانتی متری داشته باشد که قابل دیده پوشی میباشد ،و در هنگام بافت توسط ی آدم پیش می اید .و به خیال فعالیت دست بودن این اثر هنری میتوان از این نقیصه دیده پوشی کرد .

البته در هنگام خرید فرش ماشینی ،بایستی بدین نقایص دقت کرد و به خیال اینکه ،فرش ماشینی بوسیله ی ماشین الات ظریف صنعتی بافته می‌گردد نباید در نقشه و بعدها ان کوچکترین ایراد و اختلافی مشاهده خواهد شد.

به همین عامل ،می بایست توجه فرمایید در روشنایی مطلوب ،به آنالیز رنگ و طرح و طریق بافت فرش بپردازید تا در صورتی‌که مشکلی داراست ،ان را بفهمید و پیش از خرید فرش ،آحاد جوانب را محاسبه فرمایید .

 

مشاهده رنگ در نوروروشنایی طبیعی هنگام خرید فرش
رنگ فرش می بایست یکنواخت باشد ،و دورنگی و اختلاف رنگ در سراسر ان چشم نشود .نکته ی دیگری که در هنگام خرید فرش می بایست به توجه به تشخیص ان بپردازید این میباشد که ،رنگ راز پرز و نخ خاب با رنگ انتهای نخ ها یکسان باشد و تفاوت انچنانی نداشته باشد .

با مالیدن یکدست مرطوب ،بر روی فرش می‌توانید متوجه گردید که ،رنگ فرش تزریقی میباشد و جوهری یااینکه به صورت اصولی فرش و نخ ها رنگ گردیده اند و رنگ ها در فرش ثبت گشته اند .

 

کیفیت نخ فرش
در هنگام خرید فرش بایستی ،فرش را از حیث کیفیت متاع ان نیز گزینه تحلیل قرار بخشید .پرز بایستی بادوام و براق باشد و هم اینگونه پرز بایستی انعطاف پذیر باشد .فرش های با پرز قابل انعطاف دوام و کیفیت شان نسبت به پرز های قطور کمتر میباشد.و گرد و غبار را بیشتر به باطن خویش جذب میکنند ،و در مقایسه با فرش های با پرز کلفت دیرتر و طاقت فرسا خیس پاک میگردند .

 

نظارت پشت فرش
وسیع ترین جایی در فرش که میتوان محاسبه کرد که‌این فرش با چه کیفیتی بافته شد‌ه‌است ،پشت فرش میباشد .که معلوم میکند ،تعداد گره ها ،شیوه تراکم و کوبیدگی پود های انها با چه نازکی و اعتنا و تمیزی بافته شد‌ه‌است .؟

بعضا از نکات فنی ،در رویکرد فرش قابل تشخیص وجود ندارد ،می بایست از پشت فرش آیتم چک و مشاهده قرار گیرد ،برای مثال کتف و تراکم ان .

که با شمردن تعداد گره های به کاررفته در یک سانت فرش میتوان با بستن تناسب ،به ترازو حقیقی و واقعی تعداد ان در راستای یک متر فرش رسید .

درین شمارش بایستی توجه فرمایید چون در‌صورتی‌که یک گره یا این که دوگره را کمتر بشمارید در ضرب آخرین ،و در یک متر ان این اختلاف ناچیز به مقدار فاحشی خواهد رسید و ممکن خواهد بود در شمارش تان در گیر غلط گردید .چه وقتی که گره ها را بیشتر از انچه است بشمارید ،چه ان مجال که گره ها را کمتر از انچه می‌باشد شمارش فرمایید.

هنگام خرید فرش توجه و پاره ای اطلاع مورد نیاز میباشد .

 

هنگام خرید فرش از جاهای دارای اعتبار خرید فرمائید
پشت فرش را که ملاحظه کنید دل فرش و ان چه که در ان نهقته شد‌ه‌است عیان شود .درصورتی که فرش بافت مفتضح داشته باشد معلوم میگردد .در شرایطی‌که فرشی رفو گردیده باشد شما به راحتی از پشت فرش ،تشخیص می دهید .چون نسبت به بقیه نقاط فرش متعدد میباشد .و بخش های رفو گردیده ی فرش ریز خیس و سفت خیس از دیگر نقاط میباشد .و علائم سوزن خوردگی در ان قابل مشاهده میباشد .

و یکی از دیگر از خطاها فرش پوسیدگی ان میباشد .با تا کردن فرش در صورتی‌که جایی از ان مشکوک به پوسیدگی باشد ،صدای شکستگی خواهد بخشید .

طول پرز ها میزان نازکی و توجه در بافت فرش وجود ندارد .بلکه چیزی که اساسی میباشد این میباشد که زمانی روی فرش دست می‌کشید ،فرش در جاهای متعدد ان ،دارنده یکسانی طول باشد و اختلاف طول نداشته باشد .و اثری از موج در ان نباشد .

 

تضمین طومار فرش نیز اساسی میباشد
جای خرید فرش نیز اصلی میباشد ،بهتر میباشد در شرایطی که ارزش بالاتری نیز پرداخت می‌کنید .برای خرید فرش منزلتان از مغازه های دارای اعتبار و دارنده اسم ،ایفا دهید تااینکه از دکان های غیر دارای اعتبار و سیار خریداری نمائید .

برای مطمئن بودن از خرید فرش ،بهتر میباشد که ،قطعا شیت ی خرید که دربردارنده کل ویژگی ها فرش میباشد را ازفروشنده اخذ فرمایید و تضمین طومار ی فرش را از محل خرید فرش اخذ فرمائید .

این مدارک در هنکام خرید فرش و سرقت یا این که فساد و عدم کیفیت فرش به عمل می‌آید و شما می توانید گلایه خویش را به فروشنده و یا این که جایی دیگر ارائه دهید و در صورتیکه کیفیت ان فرش مطابق ان چه که در برچسب ان قید گردیده نباشد ،سبب می‌گردد که شما بتوانید مبادرت به ردوبدل فرش خویش فرمائید .

هنگام خرید فرش به چینش و رنگ و تناسب رنگی وسایل منزلتان نیز توجه نمایید .

اصول دکورا سیون به شما امداد میکند که با خرید فرش مطلوب ،و متناسب با بقیه وسایل خویش خریداری کرده واز فیض ی این خرید در خانه خویش لذت ببرید .

از جمله می بایست در تعیین رنگ وطرح و مال فرش برای محل ها و کاربری های گوناگون اعتنا فرمائید .برای مثال فرش های ابریشمی رانباید در جاهای مالامال رفت وامد پهن کرد ویا رنگ های پر‌نور را می بایست در اتاق پذیرایی به عمل موفقیت خیر در اتاق نشیمن .


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۵:۱۴ توسط:علی موضوع: نظرات (0)