مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

تشخیص فرش تقلبی

قبل از خرید فرش دستباف، آشنایی با گونه های فرش و نحوه تشخیص فرش مرغوب از فرش نامرغوب از اهمیت فراوانی برخوردار است. پیرو راهنمای گزینش و خرید فرش دستباف، پس از معرفی انواع فرش دستباف موجود در بازار فرش میهن به معرفی طریق‌های تشخیص کیفیت این فرش‌ها خواهم پرداخت قالیشویی در مشهد کارشناسان فرش معتقدند ارزش هنری یک قالی یا قالی‌کوچک به نقشه، میزان به کار گیری از رنگ‌های طبیعی و هماهنگی قرارگرفتن این رنگ‌ها در کنار هم بستگی دارااست، ولی ارزش یک قالی یا قالیچه بیشتر به نقشه و رنگ، جنس نخ، تار و پود و پرز آن و میزان ریزبافی و درشت‌بافی آن ربط داراست. انواع فرش دستباف بر پایه ی متاع الیاف انواع فرش دستباف را براساس کالا الیاف آنان به یکسری مجموعه تقسیم می گردد: قالی کل پشم فرشی که تار، پود و پرز آن از پشم باشد. این نوع قالی‌ها به دلیل متاع پرزها درشت بافت میباشند. قالی خرسک که از ضخیم‌ترین پشم‌ها بافته می‌گردد جزء این تیم می‌باشد. قالی تک تک پشم مزیت‌هایی همچون بادوام و مقاوم‌بودن، قدرت برگشت‌پذیری پرزها پس از پاخوردن، قدرت بالای جذب رطوبت و… را داراست. این نوع قالی سنگین و از نظر قیمت خوب‌تر می‌باشد و کمتر می‌اقتدار نوع هنری با ظرافت بالای بافت را در آن‌ها پیدا کرد.
قالی چله پشم
نوعی قالی که چله آن از پشم است ولی پرزهایش تنها از پشم نیست.
قالی تک تک ابریشم
فرشی که تار و پود و پرز آن همه از ابریشم می‌باشد. این نوع قالی معمولا بسیار ریزبافت می‌باشد و ارزش هنری زیاد و ولی ارزش زیادی دارااست. چنین قالی یا قالیچه‌ای برخلاف ظاهر نرم و نازک و ظریفش، در مقابل لکه‌ها بسیار مقاوم هست؛ یعنی در‌حالتی که آب، چای، نوشابه یا هر نوع مایع دیگری را رشد ریختید، مایحتاج نیست ضربان قلبتان را اندازه بگیرید؛ کافی هست آن را با یک دستمال مرطوب و کمی شامپو فرش بشویید؛ مثل اولش خواهد شد.
قالی کف ابریشم
فرشی که چله آن پشم می باشد البته تمام آیتم آن از ابریشم بافته شده است.
قالی گل ابریشم
چله این قالی‌ از پشم می‌باشد ولی گل‌ها و احیانا برگ‌های جانور در نقشه از نخ ابریشم و بقیه پرزها از پشم بافته می‌شود. این نوع قالی‌ها ممکن می‌باشد بها کمتری نسبت به قالی مجموع ابریشم داشته باشند البته قیمت هنری زیادی دارند.


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۶:۴۹ توسط:علی موضوع: نظرات (0)