مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

قیمت خرید پودر نانو فرش

شیوه های درست قالیشویی در مشهد کم آب کردن فرش و موکت فرش هایی که در منزل شسته می‌شوند بایستی در موقعیت خاصی کم آب شوند تا زخم کمتری به آنان وارد خواهد شد. پیشنهاد های ذیل میتواند راهنمای شما باشد: در صورتیکه شستن فرش ها، جزو اپ های فصلی شماست، داربست های چهارپایه ای صورت مخصوصی تنظیم نمایید تا بتوانید فرش ها را روی پشت بام یا این که در ایوان و نوروروشنایی ملایم آفتاب پهن فرمایید. با این طریق، هوا در نزدیکی فرش کاملا جریان پیدا می نماید و به نیکی کم آب می‌شود.
فرش های شسته گردیده را هیچ گاه معلق نکنید. پهن کردن فرش ها در تحت نورتند و سوزنده آفتاب نیز زخم هایی دور از شوخی به بافت و الیاف آن وارد می نماید.
برای کم آب کردن فرش، ابدا از حرارت بدون واسطه وسایل حرارتی مانند بخاری، شومینه و رادیاتور به کار گیری نکنید زیرا به فرش صدمه می‌رساند.
در شرایطی‌که صرفا بخشی از فرش شما تر گردیده است، برای کم آب کردن آن از یک اسفنج، حوله یا این که پارچه پنبه ای استعمال فرمایید و با آن آب را عده فرمایید و آنگاه بخش مرطوب را در مقابل آفتاب ملایم قرار دهید یا این که بوسیله حرارت ملایم سشوار دستی از پشت و روی فرش کم آب فرمائید.
از شوینده های خنثی مصرف شود (مانند پودر دستی که بایستی پیش از استفاده در آب حل شود، شامپوی فرش، ریکا یا این که پودر صابون خانگی حل گردیده برای فرش هایی که چربی روی آنها ریخته گردیده‌است).
فرش دستباف را از پیشین تر نکنید، به خصوص فرش هایی که رنگ پس می دهند. در این‌شرایط‌ بخش های پر‌نور فرش نیز رنگی میگردد.
فرشی را که رنگ پس می‌دهد، بعد از شستشو با برس پلاستیکی و آبگیری، لوله نکنید و هیچ زمان داخل لوله آب نگیرید.
فرش شسته گردیده را تماما آبگیری کرده با پارو و بعد از آن با دستمال نخی یا این که حوله ای آب پرز آن را تماما بگیرید و یک ساعت به به عبارتی حالت روی زمین بگذارید تا قسمت هایی که رنگ پس میدهد با بخش های دیگر فرش تداخل پیدا نکند.
وقتی فرش یک ساعت روی زمین به طور پهن گردیده ماند، مابقی رطوبت خویش را از دست می دهد و مهیا پهن کردن می شود.
فرش نصفه مرطوب از پشت، در سایه (نور غیر بدون واسطه خورشید) در معرض هوا آویخته خواهد شد.
برای فرش های ماشینی و دستبافت هم که رنگ پس نمی دهند، روش شستشو به همین شکل است. چنانچه هنگام پهن کردن فرش مجدد روی آن آب بگیرید، ریشه های آن مسلما زرد رنگ گردد.
بعد از کم آب شدن فرش آن را با جاروی چوبی یا این که برس مو به سمت خواب فرش جارو یا این که برس بزنید تا تک تک طرح های فرش راز مکان خویش قرار بگیرد و فرش شما قشنگ و شکیل تروتمیز چشم گردد.جارو برقی زیرا به طور رفت و رجوع و برگشت روی فرش کشیده میشود خواب فرش را به هم زده و از زیبایی آن می کاهد.


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۷:۰۹ توسط:علی موضوع: نظرات (0)