مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

نحوه تمیز کردن فرش بدون نیاز به شستن

بعضی وقتها لکه‌های روی فرش بسیار عمیق می‌باشند قالیشویی در مشهد به طوری که از لایه زیرین فرش هم عبور کرده و به کف‌پوش زمین نیز نفوذ می‌کند.

وقتی که لکه روی فرش را منزه می‌کنید، در واقع فقط روی فرش را منزه کرده‌اید؛ به این ترتیب بعداز مجال کوتاهی لکه از لایه‌های تحت فرش بالا آمده و دوباره نمایان میشود.

این حادثه وقتی که فرش را با بخار تمیز می‌کنید نیز اتفاق می‌افتد. زیرا فرش بعداز تمیزکردن مرطوب هست آلودگی‌هایی که در لایه‌های زیرین فرش نفوذ کرده است دوباره روی سطح فرش آمده و نمایان می‌گردد.

جوش شیرین
پس از شستشوی فرش با جوش شیرین و خشک کردن آن، رنگ اصلی فرش بایستی به حالت نخستین خود بازگردد؛ اما این اتفاق همیشه نمی‌افتد. بعضی وقت ها جوش شیرین به زردی فرش سبب ساز می‌گردد.

به خواسته بازیابی رنگ فرش آن را با ترکیب سرکه و آب تمیز نمائید. هر وقتی که لکه‌های فرش را با جوش شیرین تمیز میکنید، سپس با محلول سرکه و آب روی لکه را تمیز فرمایید. با این عمل تغییری در رنگ فرش تشکیل داد نخواهد شد.

نوراکسایش
نوراکسایش وقتی رخداد میفتد که فرش منظم در معرض نور آفتاب قرار بگیرد. نوراکسایش منجر به تغییر و تحول رنگ فرش‌هایی از مال ابریشم، کرک و پلی پروپیلن می گردد.

در اکثری از فرش‌ها بیشترین رنگی که به کار برده شده رنگ زرد است. زمانی که در معرض نوروروشنایی خورشید قرار می‌گیرند، رنگ‌های دیگر فرش محو شده و به سمت رنگ زرد تغییر‌و تحول پیدا می‌کنند.

مواد سفید کننده فلورسنت
مواد آب ژاور فلورسنت زمانی که در معرض فروغ و روشنایی فرابنفش قرار می‌گیرد به زردی می‌گراید. با وجود این که بسیاری از کارخانه‌های فرش این مواد را برای شستشوی فرش توصیه نمی کنند، در اکثری از شوینده‌ها از این مواد استفاده شده می‌باشد.

در صورتیکه از این مواد برای شستشوی فرش استفاده کنید، رنگ فرش زردرنگ شود. برای این که گرفتار چالش تبارک لکه‌های رنگ زرد روی فرش نشوید، قبل از خرید ماده های شوینده در آغاز مواد تشکیل دهنده آن که روی لیبل فرآورده درج شد‌ه‌است را بخوانید.


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۹:۰۹ توسط:علی موضوع: نظرات (0)