مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

انواع فرش ایرانی

ولی این نکته بدین مفهوم وجود ندارد قالیشویی در مشهد که شما هیچ رنگ گرم و تیره‌ای در فرش خویش نداشته باشید، شما می توانید فرش‌هایی با قضیه پر‌نور تعیین فرمائید که دارنده نقش و نگارهایی رنگی میباشند ولی می بایست توجه داشته باشید که درین مورد زیاده‌روی نکنید.

در فضاهایی که حجم بیشتری دارا هستند دست شما در گزینش رنگ و طرح بازتر میباشد اما طرح‌های ریز و نا مرتب و رنگ‌های تیره فضا را گرم‌خیس و صمیمی‌خیس جلوه میدهد به ویژه در‌صورتی‌که در چیدمان خویش از رنگ‌های پر‌نور و خنثی زیاد به کار گیری کرده‌اید یک فرش خوش‌رنگ و لعاب قادر است با جلوه‌گری خاص خویش روح‌نصیب فضای منزل شما باشد.

اعتنا به مدل چیدمان
به عبارتی‌طور که گفته شد تنوع فرش اهل ایران برای هر سبکی طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارااست و از این لحاظ مشکلی نخواهید داشت؛ ولی اعتنا به یک‌سری نکته خالی از لطف نخواهد بود.

چنانچه چیدمان شما سبکی کلاسیک داراست کارایی نمایید از طرح‌های لچک ترنج به کارگیری نمائید زیرا این مدل شکوه و اصالت خاصی داراست که متناسب با مدل کلاسیک میباشد.
برای مدل‌های فانتزی نیز معمولاً طرح‌های خشتی مورد قابل قبولی خواهد بود چراکه طرح و رنگ آن با درحال حاضر و هوای این مدل متناسب‌خیس میباشد.
طرح‌های افشان نیز برای دور و بر‌هایی که ترکیبی از این دو مدل کلاسیک و فانتزی می‌باشند آیتم قابل قبولی خواهد بود.
ولی استعمال از دو و یا این که هر سه طرح در نصیب‌های متعدد منزل بسته به مدل پباده سازی آن نیز بسیار قشنگ و دیده‌نواز خواهد بود.

به همین برهان در‌این قسمت به نکاتی در تعیین درست فرش خوا هیم پرداخت.

تعیین رنگ و طرح متناسب با حجم فضا در اشکال فرش اهل ایران
به عبارتی‌سیرتکامل که میدانید استعمال از رنگ‌های تیره و گرم در دکورا سیون فضا را کوچک جلوه میدهد از این رو برای دور و بر‌های کوچک چندان مطلوب وجود ندارد و آن‌ها را کوچک‌خیس و دلگیر جلوه میدهد.

این قاعده راجع به فرش نیز صحت می‌نماید و طرح‌های ریز و شلوغ با رنگ‌هایی تیره صرفا گوشه و کنار را به هم ریخته و کوچک جلوه می دهند. به همین استدلال شایسته ترین آیتم برای اطراف‌های با حجم معدود فرش‌هایی با طرح‌های خلوت، بافت درشت و رنگ‌های پر‌نور می باشند.


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۱۰:۳۳ توسط:علی موضوع: نظرات (0)