مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

رفوگری و ریشه زنی فرش چیست و چگونه انجام می شود؟

رفوگری هنری میباشد قالیشویی در مشهد که بعد از هنر قالی بافی به وجود آمده و محرک ساخت‌و‌ساز آن نیز احتیاج بوده میباشد چون هر فرش قابلیت دارااست در معرض خرابی قرار بگیرد و به گذر زمان فرصت جراحت ببیند. بدین ترتیب تا‌وقتی‌که در تالار و منزل ها فرش وجود داراست هنر رفوگری نیز باقی خواهد ماند، در واقعیت می قدرت اظهار‌کرد که هنر رفوگری کامل کننده هنر فرشبافی میباشد.

 

اسم اولی هر که اقدام به رفوگری نموده است مثل اسم اکثر زمان ها سازندگان، ناشناس وگمنام ما‌نده میباشد. این نیک مرد هر کسی بوده گمنام زیسته و گمنام نیز مرده میباشد سوای اینکه خویش بداند که به فقیه فرش چه سرویس ذی قیمتی عرضه نموده است و چه بسا هنرمندانی که پس از سازه نهادن ذیل بنای هنر خویش از عالم رفته اند ودر حالا حاضر اسم و آدرس از آنها در هیچ یک از کتاب های تاریخ چشم نمی‌شود و جا دارااست برای تشکر از آن ها به سرازیر پاکشان سلام بفرستیم و با زنده نگه داشتن هنر آنها از این هنرمندان ناشناخته و ناشناس سپاسگزار ی نمائیم.


بها هنر رفوگری هنگامی بیشتر مشخص و معلوم می‌گردد که فرش گرانبهایی در فیض پوسیدگی یا این که بید زدگی یا این که رطوبت و حریق سوزی و یا این که کثرت استفاده و حادثه ها دیگر مجروح باشد که دراین هنگام انگشتان اعجاز گر رفوگر به یاری ما میاید و با دستهای سحار و نفس خویش روحی جدید به کالبد این قالی مشرف به موت میدهد و با نجات آن از تباهی جلوه و زیبائی جدید ای می‌بخشد در واقعیت فعالیت رفوگر درین درحال حاضر به سرویس ها پزشک معالج و جراحی شباهت داراست که مریض مشرف به موت را از مرگ نجات می‌دهد.


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۲:۱۷ توسط:علی موضوع: نظرات (0)