مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

تاثیر نور خورشید بر فرش

در تمام منازل قسمت هایی  قالیشویی در مشهد از اتاق ها هستند که با توجه به وجود پنجره به طور مستقیم در دسترس نور خورشید قرار می گیرند. به نوعی می توان گفت که یک قسمت نورگیر در برخی از اتاق ها و قسمت حال و پذیرایی وجود دارد. در تمام این.....
چرا قالی‌ها رنگ پس می‌دهند؟
یکی از مشکلاتی که در حین شستشوی فرش‌ها دست‌وپاگیر می‌شود، رنگ پس دادن آن‌ است. علت آن که یک فرش رنگ می‌دهد، جنس بافته شده فرش است. اگر فرشی از الیاف طبیعی مانند پشم بافته شده باشد، احتمال رنگ پس دادن آن بالا می‌رود.
باید این نکته را اضافه کنیم که تمامی ‌فرش‌هایی که با پشم بافته شده‌اند رنگ پس نمی‌دهند. پس لازم نیست از بابت کیفیت فرش خود نگران باشید. تنها فرش‌هایی که از پشم‌های بی‌کیفیت بافته شده‌اند رنگ خواهند داد. این پشم‌ها با استانداردهای لازم رنگ‌رزی نشده‌اند، به همین خاطر رنگ می‌دهند.
اگر از جنس مرغوب فرش خود مطمئن هستید اما باز هم با رنگ دادن فرش مشکل دارید، باید فکر دیگری به حال آن کنید. باید مواد شوینده خود را تغییر دهید.
مواد شوینده بی‌کیفیت نه تنها باعث رنگ پس دادن فرش‌ها می‌شوند بلکه به بافت آن آسیب می‌رسانند. همچنین اگر فرش را با آب داغ بشویید، رنگ دادن آن شدیدتر می‌شود.
البته یک احتمال دیگر وجود دارد. اگر فرش خود را به یک فرد یا مجموعه قالیشویی نابلد سپرده باشید ممکن است آن‌ها به جای شستن درست و مناسب آن فرش، باعث خراب شدن الیاف و رنگ پس دادن آن شوند. بنابراین تا جای ممکن فرش خود را به کسی بسپارید که از نحوه درست شستن فرش‌ها آگاه است. اگر می‌خواهید فرش خود را به یک مجموعه قالیشویی دهید، بهتر است قبل از دادن فرش به آن‌ها درباره آن مجموعه تحقیق کنید.

 


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۵:۵۶ توسط:علی موضوع: نظرات (0)