مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

روش های محافظت از ریشه فرش

بسیاری از افراد برای مراقبت از ریشه فرش ، چسب پهن قالیشویی در مشهد  بر روی ریشه‌ها می‌چسبانند. این چسب‌ها می‌تواند در هنگام تعویض، به ریشه‌ها آسیب بزند و آن‌ها را از قسمت‌هایی از فرش جدا کند.
علاوه بر این بسیاری از مواقع آثار چسب بر روی ریشه‌های فرش باقی می‌ماند و باعث شکل ظاهری آن می‌شود.
بنابراین استفاده از چسب‌های پهن را به عنوان یکی از روش‌های محافظت از آن در نظر نگیرید.
کاورها راه مراقبت از ریشه‌های فرش است
شما می‌توانید بر روی این ریشه‌ها کاورهای مخصوصی بکشید. این کاورها در جنس‌های پارچه‌ای، پلاستیکی و توری تولید می‌شوند.
قبل از این که بر روی آن کاور بکشید، از سلامت ریشه‌ها مطمئن شوید. شما ابتدا می‌توانید ریشه‌ها را ترمیم کنید و سپس بر روی آن کاور بکشید.
به شما توصیه می‌کنیم از کاورهای توری استفاده کنید. این کاورها علاوه بر محافظت می‌تواند هوا را از درون خود عبور دهند و مانع از پوسیدگی تار و پود فرش شوند.
امروزه با توجه به نیاز بازار، کارخانجاتی هستند که برای ریشه‌های فرش، چسب‌هایی تولید کرده‌اند که به راحتی می‌توان بر روی ریشه‌های فرش چسباند.
مشکلی که این کاورها دارند این است که پس از مدتی ممکن است خاصیت چسبندگی خود را از دست بدهند و کنده شوند.
یا حتی ممکن است به ریشه فرش آسیب برسانند و باعث کنده شدن آن‌ها هم بشوند. البته این کاورها به اندازه چسب‌های پهن چسبندگی ندارند و میزان آسیب رساندن آن‌ها کمتر است.
همچنین این کاورها که به رنگ سفید تولید می‌شوند، پس از مدتی کثیف شده و ظاهر فرش ما را تحت شعاع قرار می‌دهند. داشتن قیمت مناسب این کاورها بخشی از نگرانی ما را از بین می‌برند. می‌توان به راحتی یک بسته دیگری را خریداری کرد و با احتیاط کاور قبلی را از روی ریشه‌های فرش بلند کرد و کاور جدید را چسباند.

 


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۵۰:۳۶ توسط:علی موضوع: نظرات (0)