مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه .

مقالات رسمی و تخصصی فرش و قالیچه

انواع مدل های فرش آشپزخانه

پس از آنکه کارکرد و سایز فرش قالیشویی در مشهد را معلوم کردیم نوبت به گزینش مدل فرش میرسد در کلی ترین وضعیت فرش های مارک فرش کاشان به سه نوع طرح سنتی ، کلاسیک و فانتزی قابل تقسیم بندی می‌باشند . خریداران فرش آشپزخانه بیشتر از گونه های فرش های فانتزی فرش کاشان خریداری می کنند . خصوصیت نگاره ها و طرح های فرش های فانتزی به طوری میباشد که برای جای های نامرتب و لبریز وسیله مانند آشپزخانه بسیار مطلوب میباشند .
اشکال متعدد فرش های فانتزی گرد ، مربع ، متری ، بیضی و ... از دکان فرش کاشان دقت خریداران را جلب کرده است . همینطور میدانیم که فرش های سنتی و کلاسیک خصوصا فرش های کلاسیک هزینه بر بوده و خرید آنها با هزینه متعددی هم پا میباشد و زیرا فرش آشپزخانه همواره در معرض زخم و آلودگی میباشد ترجیح خریداران فرش های فانتزی ارزان ارزش میباشد . خصوصیت هایی پایین در فرش های فانتزی دکان فرش کاشان وجود دارااست که توانسته میباشد مناسب برای آشپزخانه باشد :
1- داشتن قیمت مناسب
2- به کار گیری از طرح های خوشگل ، هخلوت و مطلوب
3- مقاومت در قبال نفوذ انوع آلودگی و مواد آشامیدنی
4- شست و شوی شل و سهل
5- داشتن الیاف خاب کوتاه و عدم جدا نخ خاب در هنگام ساخت‌و‌ساز ( در بعضی از اشکال فرش های فانتزی که برای اشپزخانه مطلوب تلقی می گردد . )
6- وزن مدل و قابل حمل
7- راحتی جار وزدن و عدم نفوذ الیاف باطن بافت ها
ناگفته نماند که همه طرح های امروزی و فانتزی مارک فرش کاشان برای آشپزخانه مطلوب نیستند چراکه بعضا از آنها سازه بر داشتن خصوصیت هایی مانند نخ خاب بلند برای جای هایی مانند آشپزخانه کاربرد ندارند . از همین رو داشتن درایت از اشکال سبک های فرش امروزی و فانتزی مارک فرش کاشان مایحتاج و ضروری ست .


برچسب: قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۸:۱۴ توسط:علی موضوع: نظرات (0)